hinterzogene Zölle

Polish translation: niezadeklarowanie towarow podlegajacych ocleniu

German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: hinterzogene Zölle
w sensie przestêpstwa celnego
Ró¿ne mam pomys³y, ale ciekawa jestem Waszych :-)
Alina Brockelt
Polish translation:niezadeklarowanie towarow podlegajacych ocleniu
Explanation:
ukrycie towarow podlegajacych ocleniu

(Zollhinterziehung, Steuerhinterziehung - w tych wypadkach chodzi o ukrycie czegos, co powinno sie zadeklarowac).
Moze troche pomoglem.
Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Serecznie dziekuje za obie "podpowiedzi"!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1uszczuplone należności celne
Andrzej Lejman
3niezadeklarowanie towarow podlegajacych ocleniu
Grzegorz Cygan


Discussion entries: 2





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uszczuplone należności celne


Explanation:
należności celne, podobnie jak i podatkowe, są "uszczuplane", czyli mówiąc potocznie, zaniżane. W razie 100-procentowej skuteczności procederu mówimy po prostu o niezapłaconych/nieuiszczonych należnościach celnych.
Spotyka się np. określenie "kwota uszczuplenia".
Sporo zależy od szerszego kontekstu, a głównie od tego, czy chodzi o zaniżenie, czy całkowite ominięcie cła.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3752

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rajmund Niwinski
2 days 32 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niezadeklarowanie towarow podlegajacych ocleniu


Explanation:
ukrycie towarow podlegajacych ocleniu

(Zollhinterziehung, Steuerhinterziehung - w tych wypadkach chodzi o ukrycie czegos, co powinno sie zadeklarowac).
Moze troche pomoglem.


    Reference: http://www.google.de/search?q=cache:xDlpDw4CTZIC:www.unifr.c...
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
Serecznie dziekuje za obie "podpowiedzi"!