KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

Aufgebotsverfahren [3/5]

Polish translation: postępowanie w sprawie unieważnienia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Aufgebotsverfahren
Polish translation:postępowanie w sprawie unieważnienia
Entered by: Dariusz Kozłowski

08:51 May 27, 2003
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: Aufgebotsverfahren [3/5]
In der Genußrechtspraxis wird dieser Anspruch zumeist ausgeschlossen (§ 804 II BGB) und der Inhaber damit auf die Kraftloserklärung im Wege des Aufgebotsverfahrens verwiesen.

Kolejna partia 5 pytañ na przedpo³udniow¹ rozgrzewkê w (umownej) rozgrywce o tytu³ MasterMind’a (kto pamiêta jeszczcze tak¹ zabawn¹, wci¹gaj¹c¹ i równie¿ pouczaj¹c¹ grê?) ;)
Po po³udniu (mniej-wiêcej PO 14ej CET) pojawi siê jeszcze kilka.

Bardzo dziêkujê za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, nawet jeœli nie ze wszystkimi pozwolê sobie siê zgodziæ, poniewa¿ tak, czy owak stanowi¹ dla mnie du¿¹ pomoc i wskazówkê. W przypadku ró¿nic w stosunku do moich wersji, podczas oceny podam moj¹. Pytania bêdê zamyka³ sukcesywnie, pocz¹wszy od dzisiejszego (27.05.03) wieczora, chyba, ¿e wywi¹¿¹ siê ciekawe dyskusje.
Serdecznie pozdrawiam z Poznania
Darek
Dariusz Kozłowski
Poland
postępowanie w sprawie unieważnienia
Explanation:
chodzi o postępowanie w sprawie unieważnienia (transakcji/czynno¶ci prawnej)

Selected response from:

Zbigniew Zawada
Grading comment
Wersja słownikowa (którą znam i sprawdzałem) do mnie nie przemawia. Dlatego tym razem wersja Zbyszka, choć nie podparta źródłem wylądowała w tekście. Dobrze "układa się" w kontekście. 4 "cukierki" ;)
Dziękuję.
DK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5postępowanie w sprawie unieważnienia
Zbigniew Zawada
4postępowanie wywoławcze do zgłoszenia swoich praw
Andrzej Lejman


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
postępowanie wywoławcze do zgłoszenia swoich praw


Explanation:
i znow słownik

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
postępowanie w sprawie unieważnienia


Explanation:
chodzi o postępowanie w sprawie unieważnienia (transakcji/czynno¶ci prawnej)



Zbigniew Zawada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 509
Grading comment
Wersja słownikowa (którą znam i sprawdzałem) do mnie nie przemawia. Dlatego tym razem wersja Zbyszka, choć nie podparta źródłem wylądowała w tekście. Dobrze "układa się" w kontekście. 4 "cukierki" ;)
Dziękuję.
DK