KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

ordnungspolitisch [C5/9]

Polish translation: z punktu widzenia ladu (porzadku) gospodarczego/ze wzgledow porzadkowych/w celu zachowania porzadku


20:25 May 27, 2003
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: ordnungspolitisch [C5/9]
das Genußrechtskapital wird als Eigenkapital i.S.d. § 10 I KWG ab 1.1.1993 bis zur Höhe von 100% des Kernkapitals aus Grundkapital, Rücklagen und beschlossenen Gewinnzuweisungen anerkannt. Diese Begrenzung ist nicht nur aus aufsichtsrechtlichen Gründen erforderlich; auch ordnungspolitisch soll verhindert werden, das Risikokapital ohne entsprechende gesellschaftsrechtliche Herrschaftsrechte in allzu weitem Umfange geschaffen wird.
Dariusz Kozłowski
Poland
Polish translation:z punktu widzenia ladu (porzadku) gospodarczego/ze wzgledow porzadkowych/w celu zachowania porzadku
Explanation:
... w obrocie

Troche doslowniejsze alternatywy.
Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Propozycja Andrzeja wydaje się być bardzo sensowna.
Dlatego moja ocena jest mocno subiektywna, choć nie pozbawiona podstaw obiektywnych: w tym miejscu postanowiłem bardziej dosłownie pójść za tekstem źródłowym, tak jak proponuje Grzegorz.
Pełne 4 cukierki ;)
Wpis do Glosariusza pozostawiam do uznania Grzegorza.

Pozdrawiam
DK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4z punktu widzenia ladu (porzadku) gospodarczego/ze wzgledow porzadkowych/w celu zachowania porzadkuGrzegorz Cygan
3 +1...dla bezpieczeństwa obrotu gospodarczego
Andrzej Lejman


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...dla bezpieczeństwa obrotu gospodarczego


Explanation:
Propozycja odbiega od oryginału, ale wydaje się oddawać sens.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Zawada: Bardzo pomys³owe rozwi±zanie
13 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
z punktu widzenia ladu (porzadku) gospodarczego/ze wzgledow porzadkowych/w celu zachowania porzadku


Explanation:
... w obrocie

Troche doslowniejsze alternatywy.

Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
Propozycja Andrzeja wydaje się być bardzo sensowna.
Dlatego moja ocena jest mocno subiektywna, choć nie pozbawiona podstaw obiektywnych: w tym miejscu postanowiłem bardziej dosłownie pójść za tekstem źródłowym, tak jak proponuje Grzegorz.
Pełne 4 cukierki ;)
Wpis do Glosariusza pozostawiam do uznania Grzegorza.

Pozdrawiam
DK