KudoZ home » German to Polish » Mechanics / Mech Engineering

2-strängiger Betrieb

Polish translation: udźwig ze zbloczem jednokrążkowym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:2-strängiger Betrieb
Polish translation:udźwig ze zbloczem jednokrążkowym
Entered by: Fiolka

11:18 Oct 26, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: 2-strängiger Betrieb
żuraw wieżowy obrotowy

Tragkraft am Ausleger mit 2/4-strängigem Betrieb

czy chodzi o cięgna?
Fiolka
udźwig ze zbloczem jednokrążkowym
Explanation:
udźwig ze zbloczem jednokrążkowym

4-strängiger Betrieb - ze zbloczem dwukrążkowym

Przy jednym krazku w zbloczu lina idzie z konca wysiegnika do zblocza, po czym wraca do konca wysiegnika - czyli sa dwa Stränge.
Przy dwoch krazkach Stränge sa oczywisie cztery :-)

Zblocze jedno- i wielokrazkowe wyglada tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zblocze

Tu IMHO nie chodzi ani o chwytaki, ani o naped dwoma kolowrotami.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziękuję serdeczenie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tryb pracy z dwiema/czterema linami
Rafal Szubert
3udźwig ze zbloczem jednokrążkowym
Crannmer


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tryb pracy z dwiema/czterema linami


Explanation:
Nie mam absolutnej pewności, ale pewne doświadczenie z urządzeniami mechanicznymi i stawiałbym na narzędzie, które sterowane jest dwiema linami.

Example sentence(s):
  • "Tor o szerokości 900 mm pozwala, po specjalnym dostosowaniu, na napęd dwulinowy, czyli napęd dwoma zsynchronizowanymi kołowrotami, hydraulicznymi."
  • "Chwytak wielołupinowy dwulinowy."

    Reference: http://www.pioma.com.pl/modules/xfsection/index.php?category...
    Reference: http://www.aspol.katowice.pl/?go=mrs
Rafal Szubert
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Tragkraft mit 2-strängigem Betrieb
udźwig ze zbloczem jednokrążkowym


Explanation:
udźwig ze zbloczem jednokrążkowym

4-strängiger Betrieb - ze zbloczem dwukrążkowym

Przy jednym krazku w zbloczu lina idzie z konca wysiegnika do zblocza, po czym wraca do konca wysiegnika - czyli sa dwa Stränge.
Przy dwoch krazkach Stränge sa oczywisie cztery :-)

Zblocze jedno- i wielokrazkowe wyglada tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zblocze

Tu IMHO nie chodzi ani o chwytaki, ani o naped dwoma kolowrotami.


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 1719
Grading comment
dziękuję serdeczenie