KudoZ home » German to Polish » Medical: Health Care

Nebenwirkungen

Polish translation: działania niepożądane


07:09 Mar 7, 2007
German to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
German term or phrase: Nebenwirkungen
czy to dzialania uboczne czy niepozadane...bo jedno i drugie juz widzialam..

dziekuje
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Polish translation:działania niepożądane
Explanation:
A ja się wyłamię :-). Moją pierwszą myślą były jednak działania niepożądane. Przejrzałam więc 10 ulotek od lekarstw z domowej apteczki, tylko na jednym znalazłam "skutki uboczne", na całej reszcie "działania niepożądane".
Wydaje mi się poza tym, że "działania uboczne" brzmią zbyt "brutalnie".
Selected response from:

Joanna Łuczka
Poland
Grading comment
dziekuje wszystkim:), ale tez sie wylamie, sprawdzilam na ulotkach: dzialania niepozadane..zdaje sie,ze na ulotkach rzadko wymienione sa skutki pozadane, a jezeli juz to pod innym punktem
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5Działania uboczne
Igor Trochanowski
4 +2działania niepożądaneJoanna Łuczka


Discussion entries: 3





  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
Działania uboczne


Explanation:
Zasadniczo tak jest to zawsze określane. Poza tym "działania uboczne" to w tym przypadku dokładne tłumaczenie:)

Igor Trochanowski
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danuta Michelsen
2 mins

agree  Yvonne Kuzminska
51 mins

agree  Bozena Meske
56 mins

agree  AgaMagda
2 hrs

agree  Patricia Jo: skutki uboczne są czasem wręcz pożądane
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
działania niepożądane


Explanation:
A ja się wyłamię :-). Moją pierwszą myślą były jednak działania niepożądane. Przejrzałam więc 10 ulotek od lekarstw z domowej apteczki, tylko na jednym znalazłam "skutki uboczne", na całej reszcie "działania niepożądane".
Wydaje mi się poza tym, że "działania uboczne" brzmią zbyt "brutalnie".

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziekuje wszystkim:), ale tez sie wylamie, sprawdzilam na ulotkach: dzialania niepozadane..zdaje sie,ze na ulotkach rzadko wymienione sa skutki pozadane, a jezeli juz to pod innym punktem

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iwona Domanska: Popieram - patrz m.in. zatwierdzone przez EMEA wzory PIL i SPC
57 mins
  -> Dziękuję :-)

agree  Marek Koprowski: Dokładnie tak - standardy EMEA powinny obowiązywać.
9 hrs
  -> dziękuję