KudoZ home » German to Polish » Medical: Pharmaceuticals

unter stringenten Bedingungen

Polish translation: w logicznie spójnych / racjonalnych warunkach


23:24 Dec 5, 2004
German to Polish translations [PRO]
Science - Medical: Pharmaceuticals / biotechnology
German term or phrase: unter stringenten Bedingungen
Mit einer cDNA, die aus der reprasentativen mRNA-Population aus Phleum pratense-Pollen hergestellt wurde, und dem erfindungsgemaf3en spezifischen Sense-Primer Nr. 82 sowie dem Ankerprimer AUAP (Life Technologies, Karlsruhe, Deutschland) wurde eine PCR unter stringenten Bedingungen durchgefuhrt.
Dommiq
Polish translation:w logicznie spójnych / racjonalnych warunkach
Explanation:
Trochę w tym strzelania, ale też sformułowanie raczej nietypowe :)

Definicję tym razem zaczerpnąłem Dudena:
strin|gent [..., ...] <Adj.; -er, -este> [zu lat. stringens (Gen.: stringentis), 1. Part. von: stringere, strikt] (bildungsspr.): aufgrund der Folgerichtigkeit sehr einleuchtend, überzeugend; logisch zwingend, schlüssig: eine -e Beweisführung; ein -er Schluss; etw. s. nachweisen;

(c) Dudenverlag
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2w logicznie spójnych / racjonalnych warunkach
SATRO
2 +1w warunkach ścisłychxxxglitzie
3w zwięzłych warunkach
Anna Bittner
3w surowych/ostrych warunkach
mwas


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
w logicznie spójnych / racjonalnych warunkach


Explanation:
Trochę w tym strzelania, ale też sformułowanie raczej nietypowe :)

Definicję tym razem zaczerpnąłem Dudena:
strin|gent [..., ...] <Adj.; -er, -este> [zu lat. stringens (Gen.: stringentis), 1. Part. von: stringere, strikt] (bildungsspr.): aufgrund der Folgerichtigkeit sehr einleuchtend, überzeugend; logisch zwingend, schlüssig: eine -e Beweisführung; ein -er Schluss; etw. s. nachweisen;

(c) Dudenverlag

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iwona Domanska
1 day15 hrs
  -> A, dziêkujê piêknie szanowna Pani Iwonko ;)

agree  bartek
230 days

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w zwięzłych warunkach


Explanation:
stringent - zwięzły, istotny, ważny, logiczny itepe

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w surowych/ostrych warunkach


Explanation:
Przez analogię do "stringent rule" --> "surowy przepis"

mwas
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 days12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
w warunkach ścisłych


Explanation:
Istnieje ścisły dowód i ścisłe doświadczenie, więc może i ścisłe warunki(?)
Stringenz = strenge Beweiskraft (Duden Fremdwörterbuch)

Przykłady znalezione w sieci:
"oligonukleotydy zdolne do hybrydyzowania w warunkach ścisłych z kwasem nukleinowym kodującym białko markerowe"
http://www.uprp.pl/wydawnictwa/wyd/bup_03/bup04_03/html/wyn0...

"gen syntazy rafinozy, zawierający sekwencję nukleotydową hybrydyzyjącą w warunkach ścisłych z sekwencją nukleotydową"
http://www.uprp.pl/wydawnictwa/wyd/bup_99/bup23_99/html/wyn2...

xxxglitzie
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rjz
138 days