KudoZ home » German to Polish » Medical

Fullstoff

Polish translation: wypelniacz; substancja wypelniajaca


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Füllstoff
Polish translation:wypelniacz; substancja wypelniajaca
Entered by: Uwe Kirmse

14:22 Jan 30, 2002
German to Polish translations [PRO]
Medical
German term or phrase: Fullstoff
W liscie skladnikow preparatu
Renata Korpak
United Kingdom
wypełniacz
Explanation:
przykład:

DAFALGAN
SKŁAD:
1 tabletka zawiera:
500 mg paracetamolu
30 mg fosforanu kodeiny,
wypełniacz q.s.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-30 16:11:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Wydaje mi sie jednak po lekturze dokumentu:
\"http://www.sabona.de/HauptseiteENummern.htm\", ze wypelniacze (=substancje wypelniajace) to pewna forma substancji pomocniczych (\"Hilfsstoffe\").
Wychodzi wiec na to, ze oba warianty tlumaczenia \"substancja pomocnicza\" i \"substancja wypelniajaca\", czyli tak jak podaje kol. Maja, sa poprawne.
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
Dziekuje serdecznie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wypełniaczZbigniew Balawender
4substancja pomocnicza (wypelniajaca)Maja


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
substancja pomocnicza (wypelniajaca)


Explanation:
Internet

Maja
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Zbigniew Balawender: Nie spotkalem sie z "substanca pomocnicza" w znaczeniu Fuellstoff. "Substancja wypelniajaca" wystepuje natomiast w priv.ciechnet.pl/dso/sklep/sklep36.htm
51 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wypełniacz


Explanation:
przykład:

DAFALGAN
SKŁAD:
1 tabletka zawiera:
500 mg paracetamolu
30 mg fosforanu kodeiny,
wypełniacz q.s.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-30 16:11:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Wydaje mi sie jednak po lekturze dokumentu:
\"http://www.sabona.de/HauptseiteENummern.htm\", ze wypelniacze (=substancje wypelniajace) to pewna forma substancji pomocniczych (\"Hilfsstoffe\").
Wychodzi wiec na to, ze oba warianty tlumaczenia \"substancja pomocnicza\" i \"substancja wypelniajaca\", czyli tak jak podaje kol. Maja, sa poprawne.


    Reference: http://ca.store.yahoo.com/zdrowie-uroda/p-pp-bg-daf-gan-500-...
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341
Grading comment
Dziekuje serdecznie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
34 mins

agree  Uwe Kirmse: Slownik medyczny podaje: napelniacz, wypelniacz. Mysle, ze w tym przypadku wy- pasuje lepiej.
47 mins