KudoZ home » German to Polish » Medical (general)

Schonhaltung

Polish translation: pozycja oszczędzająca


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schonhaltung
Polish translation:pozycja oszczędzająca
Entered by: Agnieszka Socha

12:19 Oct 25, 2006
German to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: Schonhaltung
LWS- Syndrom -
blitzartig auftretende Schmerzen im LWS- Bereich (Hexenschuss)
hypertone Muskulatur (Muskelhärten) im Bereich der unteren Rückenmuskulatur
Schonhaltung und Bewegungseinschränkungen
Agnieszka Socha
pozycja oszczędzająca
Explanation:
pozycja oszczędzająca

Zlamanie: Kości ramieniowej
Objawy: Pozycja oszczędzająca, ból, ograniczona ruchomość, obrzęk

http://209.85.135.104/search?q=cache:qj59Mg_3J3wJ:ar.ppa.pl/...

Ból ma charakter stały, a jego nasilenie zwiększa się w ciągu 24-48 godzin. Często dzieci z powodu bólu przyjmują pozycję oszczędzającą, siedzącą lub leżącą na boku ze zgięciem w stawach biodrowych i kolanowych

http://209.85.135.104/search?q=cache:Ar4Mq2Q2dZYJ:www.escula...

Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4pozycja oszczędzająca
Crannmer
3pozycja przeciwbolowaMagdalena Silf


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
pozycja oszczędzająca


Explanation:
pozycja oszczędzająca

Zlamanie: Kości ramieniowej
Objawy: Pozycja oszczędzająca, ból, ograniczona ruchomość, obrzęk

http://209.85.135.104/search?q=cache:qj59Mg_3J3wJ:ar.ppa.pl/...

Ból ma charakter stały, a jego nasilenie zwiększa się w ciągu 24-48 godzin. Często dzieci z powodu bólu przyjmują pozycję oszczędzającą, siedzącą lub leżącą na boku ze zgięciem w stawach biodrowych i kolanowych

http://209.85.135.104/search?q=cache:Ar4Mq2Q2dZYJ:www.escula...



Crannmer
PRO pts in category: 116
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Zukowski
3 hrs
  -> thx

agree  AgaMagda
1 day8 hrs
  -> thx

agree  klick
2 days19 hrs
  -> thx

agree  Aneta Nurzynska: również bardzo dziękuję, znalazłam jeszcze: http://literka.pl/3/36515/pierwsza_pomoc_jestem_malym_ratown...
2318 days

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pozycja przeciwbolowa


Explanation:
(...)To powoduje obrzęk, ból i ograniczenie ruchomości. Często dzieci próbują zmniejszyć ból ustawiając staw w pozycji między zgięciem a wyprostem; ta pozycja nazwana jest przeciwbólową, bo jest najkorzystniejsza dla zmniejszenia bólu(...).


    Reference: http://www.biotechnolog.pl/news-416.htm
Magdalena Silf
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16