KudoZ home » German to Polish » Medical: Instruments

tiefes Anlagengewicht

Polish translation: niski (niewielki) ciężar urządzenia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:tiefes Anlagengewicht
Polish translation:niski (niewielki) ciężar urządzenia
Entered by: Dariusz Rabus

09:46 Dec 15, 2010
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Instruments / Röntgentechnik
German term or phrase: tiefes Anlagengewicht
Chodzi o urządzenie w rodzaju statywu z obszaru techniki rentgenowskiej:
http://www.mts.gl/medizinaltechnik/medizintechnische-produkt...

Der vertikale Gewichtsausgleich erfolgt über eine Zugfeder, dadurch wird ein seht tiefes Anlagengewicht erreicht.
remir
niski (niewielki) ciężar urządzenia
Explanation:
Jednym ze znaczeń tief jest niski - np. głos, temperatura. O ciężarze zamiast niski bardziej pasuje mi określenie niewielki.

--------------------------------------------------
Note added at   35 min (2010-12-15 10:21:55 GMT)
--------------------------------------------------

W ogóle to zdanie po niemiecku jest bez sensu, no bo jak z kolei ta sprężyna powoduje wyważenie??? I to pionowe?? To pisał jakiś laik. Dopiero teraz to zauważyłem, niestety. Chodzi o to, że jest nisko położony środek ciężkości. Ale sens tego po niemiecku nie jest oddany w tym zdaniu.
Selected response from:

Dariusz Rabus
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2niski (niewielki) ciężar urządzenia
Dariusz Rabus
4nisko położony środek ciężkości (instalacji)Eigenplane


Discussion entries: 3





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nisko położony środek ciężkości (instalacji)


Explanation:
może raczej tak?

Eigenplane
Poland
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Gdyby był Schwerpunkt, to chodziłoby o środek ciężkości. I po prostu urządzenie, to nie jest instalacja.
3 hrs
  -> OK, po prostu nie spotkałem się z takim określeniem i skojarzyłem w ten sposób

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
niski (niewielki) ciężar urządzenia


Explanation:
Jednym ze znaczeń tief jest niski - np. głos, temperatura. O ciężarze zamiast niski bardziej pasuje mi określenie niewielki.

--------------------------------------------------
Note added at   35 min (2010-12-15 10:21:55 GMT)
--------------------------------------------------

W ogóle to zdanie po niemiecku jest bez sensu, no bo jak z kolei ta sprężyna powoduje wyważenie??? I to pionowe?? To pisał jakiś laik. Dopiero teraz to zauważyłem, niestety. Chodzi o to, że jest nisko położony środek ciężkości. Ale sens tego po niemiecku nie jest oddany w tym zdaniu.

Dariusz Rabus
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za próbę odpowiedzi, ale jak sprężyna naciagowa może zmienić ciężar urzadzenia. Ten ciężar jest stały i w tabelce napisano: ok. 250 kg


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nikodem: Nie chodzi o zmiane ciezaru lecz o fakt, ze ciezar urzadzenia jest niewielki/niski/maly ze wzgledu na zastosowanie sprezyny
1 hr

agree  Andrzej Mierzejewski: Niska/niewielka masa. Tekst techniczny, więc ja bym unikał "ciężaru". I nie chodzi o niskie połozenie środka ciężkości.
3 hrs