KudoZ home » German to Polish » Other

Vergehungen

Polish translation: występki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vergehungen
Polish translation:występki

00:50 Jan 8, 2002
German to Polish translations [Non-PRO]
German term or phrase: Vergehungen
prawo; prawdopodobnie chodzi o wykroczenia
Ewiak Ryszard
...
Explanation:
uzupelnienie do mojego komentarza do pierwszej odpowiedzi:

Vergehung jako "przewinienie, wystepek" w kontekscie prawnym jest wyrazem przestarzalym, spotykanym w dokumentach historycznych.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-08 13:11:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Definicje Vergehen/wystepku i Verbrechen/zbrodni w prawie niemieckim i polskim roznia sie nieco. Jednoznaczne jest jednak, ze Vergehen/wystepki sa przestepstwami, a Ordnungswidrigkeiten/wykroczenia nie sa.
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
Ta odpowieź jest bardzo trafna! Dziękuję bardzo za pomoc, jestem za nią niezmiernie wdzięczny.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5...
Uwe Kirmse
5wykroczenieZbigniew Balawender
4 +1przewinienie, wystepekAnna Gebert


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przewinienie, wystepek


Explanation:
ein Vergehen = przewinienie, wystepek

Anna Gebert

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: slowo "Vergehungen" uzywane tylko w kontekscie religijnym - przewinienia. (w prawie karnym: Vergehen = wystepek)
1 hr
  -> thank you

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wykroczenie


Explanation:
Vergehung (rzadko stosowane)= Vergehen
W kontekscie prawnym oznacza "wykroczenie, przewinienie".

Inne znaczenie: przemijanie.

Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Angela Nowicki: W kontekscie prawnym raczej tylko tak. (przemijanie=das Vergehen[z.B. der Zeit] - "Vergehung" wtedy juz sie nie zgadza)
5 hrs

disagree  Uwe Kirmse: "Straftaten" (przestepstwa) obejmuja "Vergehen" (wystepki) i Verbrechen (zbrodnie), natomiast wykroczenie = Ordnungswidrigkeit (karane z innego kodeksu). W znaczeniu "przemijanie" slowo "Vergehung" jest dosc sztuczna konstrukcja i raczej nie uzywane.
5 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
...


Explanation:
uzupelnienie do mojego komentarza do pierwszej odpowiedzi:

Vergehung jako "przewinienie, wystepek" w kontekscie prawnym jest wyrazem przestarzalym, spotykanym w dokumentach historycznych.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-08 13:11:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Definicje Vergehen/wystepku i Verbrechen/zbrodni w prawie niemieckim i polskim roznia sie nieco. Jednoznaczne jest jednak, ze Vergehen/wystepki sa przestepstwami, a Ordnungswidrigkeiten/wykroczenia nie sa.

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474
Grading comment
Ta odpowieź jest bardzo trafna! Dziękuję bardzo za pomoc, jestem za nią niezmiernie wdzięczny.