KudoZ home » German to Polish » Other

Handwerksrolle

Polish translation: rejestr izby rzemieślniczej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Handwerksrolle
Polish translation:rejestr izby rzemieślniczej
Entered by: Maciej Andrzejczak

18:04 Oct 26, 2006
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Other
German term or phrase: Handwerksrolle
er ist als Service-Betrieb in der Handwerksrolle eingetragen oder verfügt über eine Mitgliedschaft in einer Fachhandelskooperation oder einem Technikerverband
Czy mamy jakiś odpowiednik w Polsce? Co będzie najbliższe?
Maciej Andrzejczak
Poland
Rejestr Izby Rzemieślniczej
Explanation:
Rejestr Izby Rzemieślniczej

Die Handwerksrolle ist das Verzeichnis aller Inhaber eines Betriebes eines zulassungspflichtigen Handwerks (gem. Anlage A Gesetz zur Ordnung des Handwerks [HwO]) im Kammerbezirk, die ein stehendes Gewerbe ausüben. Die Handwerksrolle wird von der Handwerkskammer geführt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Handwerksrolle
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rejestr rzemiosłaJoanna Łuczka
3 +1Rejestr Izby Rzemieślniczej
Crannmer


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Rejestr Izby Rzemieślniczej


Explanation:
Rejestr Izby Rzemieślniczej

Die Handwerksrolle ist das Verzeichnis aller Inhaber eines Betriebes eines zulassungspflichtigen Handwerks (gem. Anlage A Gesetz zur Ordnung des Handwerks [HwO]) im Kammerbezirk, die ein stehendes Gewerbe ausüben. Die Handwerksrolle wird von der Handwerkskammer geführt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Handwerksrolle

Crannmer
PRO pts in category: 464
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Zukowski: tylko z małej litery proszę, gdyż inaczej istnieje niebezpieczeństwo przyjęcia tego tworu za fragment polskiej rzeczywistości, a tak nie jest
1 hr
  -> thx. Tez tak mysle.

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rejestr rzemiosła


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="rejestru rzemiosła&lr=l...

Wydaje mi się, że to specyfika typowo niemiecka i odpowiednika u nas nie ma. POzdrawiam

--------------------------------------------------
Note added at 9 Min. (2006-10-26 18:14:06 GMT)
--------------------------------------------------

Lub rejestr rzemiosła właściwego (patrz link powyżej)

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 162

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik
1 hr
  -> Thx!