KudoZ home » German to Polish » Other

Ortsteil

Polish translation: dzielnica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ortsteil
Polish translation:dzielnica
Entered by: Tomasz Niedbala

10:23 May 23, 2002
German to Polish translations [Non-PRO]
German term or phrase: Ortsteil
XXXXXX, Ortsteil Wiedenhausen
kgas
dzielnica
Explanation:
TN

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 12:17:27 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.leipzig-lexikon.de/l.htm?http://www.leipzig-lexik...
Selected response from:

Tomasz Niedbala
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dzielnica
Tomasz Niedbala
4 +1przysiółek, osiedle, osadaZbigniew Balawender
4nie takie latwe :-(
Uwe Kirmse


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dzielnica


Explanation:
TN

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 12:17:27 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.leipzig-lexikon.de/l.htm?http://www.leipzig-lexik...

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 313
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
7 mins
  -> Dziêki

agree  Jerzy Czopik: tak jakby
7 mins
  -> Dziêki. Co siê sta³o, ¿e by³em przed wami ? ;-)

neutral  Zbigniew Balawender: ze wskazaniem na disagree, uzasadnienie ponizej.
58 mins
  -> Na wsi - zgoda- mo¿e byæ przysió³ek, osada. W mieœcie mo¿e byæ zarówno dzielnica jak i osiedle (patrz link Leipzig)

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przysiółek, osiedle, osada


Explanation:
Dzielnica odnosi się do miasta i po niemiecku jest raczej: Viertel, Stadtbezirk.

Czy widział kto¶ wie¶ z dzielnicami?

Orts|teil, der: eine gewisse Einheit darstellender Teil einer Stadt, einer Ortschaft o. Ä.
Ortsteil jest to więc czę¶ć miejscowo¶ci, w Niemczech najczę¶ciej przył±czone do większych miast lub wsi osady/osiedla/przysiółki.
Jestem więc za tak± interpretacj±, a wybór zależy od okoliczno¶ci.


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/011b7f.html
    Reference: http://um.milicz.pl/~krosnice/samorzad/wykaz_miejscowocci_gm...
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: dzielnica tylko w wyjatkowych przypadkach, te propozycje bardziej mi pasuja, ale mam jeszcze cos.
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nie takie latwe :-(


Explanation:
Nie ma tlumaczenia 1:1. Np. wioska Racula nalezaca do gminy Zielona Gora nazwalaby sie po niemiecku "Z.G., Ortsteil R.". Polskiej nazwy na to raczej nie ma, trzeba wiec kombinowac. Tu np. "Wiedenhausen gmina XXX".

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-25 16:42:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Jak juz koniecznie ma byc 1:1, to \"wies wchodzaca w sklad gminy\".

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474