KudoZ home » German to Polish » Other

Disposition

Polish translation: re


05:29 Nov 12, 2008
German to Polish translations [PRO]
Other
German term or phrase: Disposition
"Sitte: gemeint ist ein traditionsgerechtes Verhalten, das dem „himmlischen Weg“ (tian dao) nachgebildet und damit schlechthin richtig und menschlicher Disposition entzogen ist."
Agiks
Polish translation:re
Explanation:
... o ktorym czlowiek nie moze decydowac
lub
nie podlega wplywowi czlowieka
lub
na ktore czlowiek nie ma wplywu
Tu wydaje mie sie, ze "Disposition" ma takie znaczenie
Selected response from:

iceblue
Austria
Grading comment
Też myślałam właśnie o "decydowaniu". To by potwierdzało moje odczucie. Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3reiceblue
3reFiolka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
re


Explanation:
wrażliwość, skłonność, predyspozycja

Duden:
Disposition = bestimmte Veranlagung, Empfänglichkeit, innere Bereitschaft zu etwas

Trochę za mało kontekstu, żeby Ci podać jeden odpowiednik


Fiolka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
re


Explanation:
... o ktorym czlowiek nie moze decydowac
lub
nie podlega wplywowi czlowieka
lub
na ktore czlowiek nie ma wplywu
Tu wydaje mie sie, ze "Disposition" ma takie znaczenie

iceblue
Austria
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 76
Grading comment
Też myślałam właśnie o "decydowaniu". To by potwierdzało moje odczucie. Dzięki