KudoZ home » German to Polish » Other

Reinbenzol

Polish translation: czysty benzen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Reinbenzol
Polish translation:czysty benzen
Entered by: Alina Brockelt

18:45 Jan 23, 2003
German to Polish translations [PRO]
German term or phrase: Reinbenzol
benzol....?
W wykazie oferowanych produktow
Jest tam m. in. Rohbenzol, ktory przeltumaczylam na "benzol surowy" , ale Reinbenzol?
Alina Brockelt
czysty benzen
Explanation:
Rohbenzol und Teer sind als Rohstoffe für die chemische Industrie von Bedeutung. So wird aus dem Rohbenzol Reinbenzol gewonnen, das zum Beispiel in der chemischen Industrie zu Styrol und Phenol, also zu Kunststoffzwischenprodukten weiterverarbeitet wird.


BUP
... w zależności od ciśnienia szczytu kolumny. Ze szczytu obu kolumn
odbiera się czysty benzen. Wywar z tych kolumn poddaje się ...
www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_99/ bup03_99/html/wyn03c.html
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziekuje!
Rzeczywiscie benzen, a nie benzol!
Szkoda, ze nie moge tych punktow podzielic, bo chetnie
dalabym polowe Uwe'mu (?)
:-) :-) :-)

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2czysty benzen
Uwe Kirmse
4 +1czysty benzen
Andrzej Lejman
4czysty benzol
leff


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
czysty benzol


Explanation:
po prostu

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 19:17:44 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Czysty to faktycznie raczej benzen, natomiast surowy to jednak chyba benzol

\"Benzol, ciecz o ostrym zapachu, mieszanina zawierająca głównie benzen, toluen i ksylen oraz, w mniejszych ilościach, tiofen, pirydynę i fenol. Temperatura wrzenia 80-180°C.

Benzol otrzymuje się z gazu w koksowniach i gazowniach za pomocą absorbentów ciekłych lub węgla aktywnego, następnie poddaje się go rafinacji i destylacji frakcyjnej. Stanowi surowiec do produkcji poszczególnych składników lub mieszanin węglowodorów.\"
[http://wiem.onet.pl/wiem/007817.html]



leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 743

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
czysty benzen


Explanation:
Rohbenzol und Teer sind als Rohstoffe für die chemische Industrie von Bedeutung. So wird aus dem Rohbenzol Reinbenzol gewonnen, das zum Beispiel in der chemischen Industrie zu Styrol und Phenol, also zu Kunststoffzwischenprodukten weiterverarbeitet wird.


BUP
... w zależności od ciśnienia szczytu kolumny. Ze szczytu obu kolumn
odbiera się czysty benzen. Wywar z tych kolumn poddaje się ...
www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_99/ bup03_99/html/wyn03c.html


    Reference: http://www.ruhrbergbau.de/sections.php?op=viewarticle&artid=...
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3752
Grading comment
Dziekuje!
Rzeczywiscie benzen, a nie benzol!
Szkoda, ze nie moge tych punktow podzielic, bo chetnie
dalabym polowe Uwe'mu (?)
:-) :-) :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: Cho..., zaczynam miec dosc! Znowu o minute! :-)
1 min

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
czysty benzen


Explanation:
po prostu.

a surowy oczywiscie tez benzen

Na wszelki wypadek dodaje link, zeby Cie przekonac.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 18:58:46 (GMT)
--------------------------------------------------

Jak pisalem, nie bylo jeszcze odpowiedzi Andrzeja, bo darowalbym sobie.


    Reference: http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst=Benzol&tr=nie-pol&x...
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia: nie zd¹¿y³am byæ pierwsza
35 mins
  -> Ja tez nie.

agree  Zbigniew Balawender: To na pocieszenie za ta minute.
1 hr
  -> Na pocieszenie dla mnie wlepilbys Andrzejowi "disagree" :-)