KudoZ home » German to Polish » Other

Kommission/Kommissionierung

Polish translation: Konsygnacja


09:07 Dec 10, 2003
German to Polish translations [PRO]
German term or phrase: Kommission/Kommissionierung
nie za bardzo rozumiem, czy te dwa wyra¿enia maj¹ ze sob¹ zwi¹zek w umowie oraz jak powinny byc dok³adnie przet³umaczone:

Liefervertag
Lieferzeit
....
Die Autragsbestaetigung hat 3 Tage nach Auftragserteilung par Fax einzugenben und enthaelt generell Einkaufspreise, Lieferzeit, den Namen der Kommission (z.B Berlin) sowie die Artikelbezeichnung aus unserem Katalog

i dalej w artykule
Qualitaet

Die Ware wird bei Anlieferung im Werk durch den Kaeufer stichprobenartig kontrolliert. Ist die Ware mit groessern Maengeln behaftet, wird der Transport nicht entladen und umgehend zum Hersteller und auf dessen Kosten zurueck gesendet. Die ordnungsgemaesse Verpackung der Ware ist durch den Leiferanten vorzunehmen, sowie die exakte Beschriftung der Stuehle mit Kommissionierung, Art-Nr und Menge

trochê przyd³ugie, sorry, ale d³u¿szy kontekst by³ niezbêdny.
Z góry dziêki!
Maciej Andrzejczak
Poland
Polish translation:Konsygnacja
Explanation:
Czyli przygotowanie towarów do wysyłki. Takie towary (albo cała linia technologiczna wykonywana na zamówienie klienta) otrzymuj± jeden numer konsygnacyjny (Komissionsnummer), nadawany przez firmę producenta/dostawcy. W systemach finansowo-księgowych ten numer pojawia się przy wszystkich kosztach zwi±zanych z tak± produkcj± i wysyłk± (wł±cznie np. z kosztami tłumaczenia instrukcji obsługi, serwisowania itp.).
Selected response from:

Zbigniew Zawada
Grading comment
OK! dzięki
MA
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Konsygnacja
Zbigniew Zawada
4 +1komisjonowanie
Uwe Kirmse
4komisant
Andrzej Lejman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Kommissionierung
komisjonowanie


Explanation:
"Komisjonowanie" to chyba jasne. Slowo "Kommission" w tym kontekscie wydaje mi sie tez dziwne. Przypuszczam, ze to jakis slang wewnetrzny i oznacza miejsce (czyli placowke) komisjonowania.

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO: Mi siê te¿ tak wydaje...
19 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Konsygnacja


Explanation:
Czyli przygotowanie towarów do wysyłki. Takie towary (albo cała linia technologiczna wykonywana na zamówienie klienta) otrzymuj± jeden numer konsygnacyjny (Komissionsnummer), nadawany przez firmę producenta/dostawcy. W systemach finansowo-księgowych ten numer pojawia się przy wszystkich kosztach zwi±zanych z tak± produkcj± i wysyłk± (wł±cznie np. z kosztami tłumaczenia instrukcji obsługi, serwisowania itp.).

Zbigniew Zawada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 509
Grading comment
OK! dzięki
MA

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia: dok³adnie tak( znam to pojêcie z praktyki z t³umaczeñ na rzecz zak³adu produkcyjnego
6 hrs

agree  Dariusz Rabus
4918 days

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
komisant


Explanation:
Komis, rodzaj pośrednictwa handlowego realizowanego na drodze umowy komisu przez kupca (komisanta) podejmującego się kupna lub sprzedaży rzeczy ruchomych lub papierów wartościowych w imieniu własnym, a na rachunek innej osoby (komitenta).

W przypadku, gdy umowa komisowa dotyczy sprzedaży towarów, komitent ustala minimalną cenę, po której towar powinien zostać sprzedany. W przypadku, gdy komis dotyczy zakupu, komitent ustala maksymalną cenę zakupu. Komisant wykonuje swoje czynności za określonym wynagrodzeniem, które ma charakter prowizji i zasadniczo nie odpowiada przed komitentem za wypełnianie umowy ze strony osoby trzeciej, chyba że przyjął na siebie gwarancję.

IMHO chodzi tu o komisanta:
- nazwa komisanta (np. Berlin - traktuję to jako skrót myślowy, firma ma prawdopodobnie ustaloną strukturę sprzedaży, jednego komisanta na region, stąd wystarczy nazwa miasta)
- dokładny opis z nazwą komisanta - j.w.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3752