KudoZ home » German to Polish » Other

querschalten

Polish translation: das Verteilen von Aufgaben zwischen einzelnen Bereichen bzw. Abteilungen oder gar Mitarbeitern muss


15:48 Jan 26, 2004
German to Polish translations [PRO]
German term or phrase: querschalten
Kontekstu tyle co nic: Das Querschalten muss möglich sein.
Chodzi o zachowania kierownicze czyli jednym s³owek kontakty interpersonalne...
SATRO
Poland
Polish translation:das Verteilen von Aufgaben zwischen einzelnen Bereichen bzw. Abteilungen oder gar Mitarbeitern muss
Explanation:
Chyba tak to najprościej zrozumieć. Pozdrowienia!
Selected response from:

Jarek Smoczyk
Grading comment
Nie wprowadzam do glosariusza. Wybór jest trudny ale najbardziej pasujące do kontekstu jest objaśnienie do neutrala J.Cz. Ten kontekst zostaje dalej rozszerzony (chodzi faktycznie o komunikację z przełożonym i innymi sprzedawcami). Dla zaspokojenia ciekawości powiem tylko, że ująłem to jako syntezę komunikacji poziomej i pionowej (alternatywnie mariaż). Dziękuję pięknie wszystkim zaangażowanym!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5das Verteilen von Aufgaben zwischen einzelnen Bereichen bzw. Abteilungen oder gar Mitarbeitern muss
Jarek Smoczyk
4przepływ informacji dotyczących rozdzelenia zadań do realizacji przez powołany zespół pracowników
Ewunia
2 +1komunikacja pozioma
Agnieszka Hayward
2elastyczne/spontaniczne przejmowanie zadań/czynności
Anna Bittner


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
das Verteilen von Aufgaben zwischen einzelnen Bereichen bzw. Abteilungen oder gar Mitarbeitern muss


Explanation:
Chyba tak to najprościej zrozumieć. Pozdrowienia!

Jarek Smoczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 15
Grading comment
Nie wprowadzam do glosariusza. Wybór jest trudny ale najbardziej pasujące do kontekstu jest objaśnienie do neutrala J.Cz. Ten kontekst zostaje dalej rozszerzony (chodzi faktycznie o komunikację z przełożonym i innymi sprzedawcami). Dla zaspokojenia ciekawości powiem tylko, że ująłem to jako syntezę komunikacji poziomej i pionowej (alternatywnie mariaż). Dziękuję pięknie wszystkim zaangażowanym!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: Ist aber keine DE-DE-Frage...
1 hr
  -> W komunikacji rutynowej wyró¿nia siê komunikacjê wertykaln¹ (pionow¹). W komunikacji spontanicznej wyró¿nia siê komunikacjê horyzontaln¹ (poziom¹). Kombinacja tych dwóch to w³aœnie Querschalten. Polskiego terminu na to nie znam, pewnie go nawet nie ma...

50 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
komunikacja pozioma


Explanation:
między osobami lub działami.

ostrożna propozycja

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 188

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: Podoba mi sie ta Twoja "ostrozna propozycja"
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
elastyczne/spontaniczne przejmowanie zadań/czynności


Explanation:
może o to chodzi?
wymyśliłam w drodze z pracy;)

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 2533

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przepływ informacji dotyczących rozdzelenia zadań do realizacji przez powołany zespół pracowników


Explanation:

( oczywiście propozycja)

Ewunia
Poland
PRO pts in pair: 116