KudoZ home » German to Polish » Other

Nachläufer

Polish translation: przyczepa do dłużyc typu wózek/dolly

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nachläufer
Polish translation:przyczepa do dłużyc typu wózek/dolly
Entered by: Agnieszka1234

09:53 Mar 18, 2018
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
German term or phrase: Nachläufer
Einachsenanhänger: gefedert (Nachläufer), Drehsattel mit Rungen
Przyczepa jednoosiowa na resorach, kłonicowa z obrotnicą - czy tak będzie poprawnie? Jak przetłumaczyć "Nachläufer"?
Z góry dziękuję
Agnieszka1234
przyczepa do dłużyc typu wózek/dolly
Explanation:
Całość:
przyczepa jednoosiowa do dłużyc typu __wózek/dolly__, z zawieszeniem podatnym, z obrotnica i kłonicami

W takich przyczepach w stanie załadowanym nie ma mechanicznego sprzęgu przyczepy z pojazdem holującym. Elementem łączącym jest sam ładunek. Podczas przebiegów pustych przyczepa podpinana jest krótkim dyszlem do pojazdu holującego.

Z takimi przyczepami od pewnego czasu w Polsce policja robi problemy użytkownikom.

https://warsztat.pl/dzial/18-warto-wiedziec/artykuly/transpo...

http://europim.pl/problemy-przewoznikow-drewna-dluzycy/

https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/transport-i-spedycj...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Wielkie dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przyczepa do dłużyc typu wózek/dolly
Crannmer
3przyczepa jednoosiowa (do przewozu długich ładunków)
Piotr Hasny


Discussion entries: 2





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przyczepa jednoosiowa (do przewozu długich ładunków)


Explanation:
mot. przyczepa jednoosiowa (do przewozu długich ładunków)

--------------------------------------------------
Note added at 50 Min. (2018-03-18 10:44:53 GMT)
--------------------------------------------------

to co podałem wyżej to znaczenie terminu "Nachläufer", jeśli zaś chodzi o resztę opisu "Drehsattel mit Rungen" - proponuję "siodło obrotowe z kłonicami"

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2018-03-18 10:54:28 GMT)
--------------------------------------------------

licencja wojskowa

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2018-03-18 10:58:23 GMT)
--------------------------------------------------

przyczepą specjalna oraz używaną do celów specjalnych (wojskowych) z odpowiednią certyfikacją

Piotr Hasny
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31
Notes to answerer
Asker: Wielkie dzięki Piotrze. Do tej przyczepy mam: Heereszulassungsschein, przyczepa była dopuszczona do ruchu na: Bundesministerium für Landesregierung, czy znasz może odpowiednik w języku polskim na "Heereszulassungsschein"?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Nachläufer to specjalny rodzaj przyczepy do dłużyc.
27 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przyczepa do dłużyc typu wózek/dolly


Explanation:
Całość:
przyczepa jednoosiowa do dłużyc typu __wózek/dolly__, z zawieszeniem podatnym, z obrotnica i kłonicami

W takich przyczepach w stanie załadowanym nie ma mechanicznego sprzęgu przyczepy z pojazdem holującym. Elementem łączącym jest sam ładunek. Podczas przebiegów pustych przyczepa podpinana jest krótkim dyszlem do pojazdu holującego.

Z takimi przyczepami od pewnego czasu w Polsce policja robi problemy użytkownikom.

https://warsztat.pl/dzial/18-warto-wiedziec/artykuly/transpo...

http://europim.pl/problemy-przewoznikow-drewna-dluzycy/

https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/transport-i-spedycj...


Crannmer
PRO pts in category: 480
Grading comment
Wielkie dzięki
Notes to answerer
Asker: Wielkie dzięki za te materiały, znalazłam w nich: czteroosiowy wózek (nachläufer) z obrotową podporą. W takim razie Nachläufer to będzie właśnie to.

Asker: Bardzo mi pomogłeś tymi materiałami, teraz patrzę na zdjęcie, które mam i które wcześniej nie mi nie mówiło, a teraz dzięki tobie mnie oświeciło. Wielkie dzięki za to dobry człowieku.