KudoZ home » German to Polish » Poetry & Literature

Pytanie Konkursowe III/6

Polish translation: III/6


20:16 Mar 5, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Konkurs
German term or phrase: Pytanie Konkursowe III/6
Dziœ bêdzie limeryk o Ma³yszu z poprzednich trzech sezonów

Ein Skispringer sprang von der Schanze
und ging dabei wirklich aufs Ganze.
Den kritischen Punkt
hat er übersprungt
und hielt erst im .

Ferdinand Kirchhoff
http://www.limerick-queen.de/Neu_von_der_Limerick-Queen_200/...

Pewien skoczek narciarski wyskoczy³ na skoczni
i poszed³ przy tym na ca³oœæ.
Przeskoczy³ punkt
krytyczny (kkonstrukcyjny / punkt K)
i wyl¹dowa³ dopiero w .

Nie jestem specem i nie wiem, czy punkt krytyczny to to samo, co punkt konstrukcyjny, ale do Adasia to ca³kiem podobne...

Mi³ej zabawy ze s³awami

Stasek z Czarnolasu
Regulamin jest tu: http://www.proz.com/topic/18906
SATRO
Poland
Polish translation:III/6
Explanation:
Raz pewien skoczek narciarski
Tak był skupiony i dziarski
Że skocznię przskoczył
Do baru się wtoczył
Akurat na kotlet pożarski.

:D

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2004-03-05 20:33:55 GMT)
--------------------------------------------------

ha, pierwsza tym razem!! wena powróciła!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 45 mins (2004-03-05 22:01:58 GMT)
--------------------------------------------------

i wersja - ostro bez sensu:

Raz jeden narciarz-marzyciel
Skokami umilał swe zycie
I w myślach szybował
Gdzieś w knajpach lądował
Lecz nigdy nie stanął na szczycie.

;))

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 18 mins (2004-03-06 09:35:26 GMT)
--------------------------------------------------

ok, w takim razie wersja o Adasiu (ukrytym w domyśle;))

Żył w Wiśle narciarski raz mistrz
Co nosił nazwisko jak wisz
Skocznię przeskoczył szybko
I do baru \"Pod Rybką\"
Popędził na banany i ryż!
Selected response from:

A_Lex
Poland
Grading comment
Żyry w 2-osobowym składzie*:
1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**

* Skład żyry nie uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 1+1)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 08.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa A_Lex (za kotlet pożarski)
Drugie miejsce: limeryki autorstwa NowEwy (za chlańsko), Leffa (za Różę) i Lee Mątwki (za wieś Maruda)

Punkty otrzymuje tym samym A_Lex i zajmuje z sumą 8 punktów miejsce 1 wraz z Lee Mątwką...

A_Lex nasza skoczków miłuje
więc kotlecika im serwuje
Hanni po kotleciku
dozna mięśni zaniku
A. Małysz jej zaś podziękuje :)

Rozkład głosów był następujący: 1/1

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3III/6
A_Lex
4 +2Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/6
leff
4 +1III/6
Anna Bittner
3 +2leemeryck wyskokowy
*eva*
4Moja wersja
Alina Brockelt
1 +2III/6
lim0nka
2Niżej
Jerzy Czopik


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/6


Explanation:
W Wiśle mieszka pewien Adam nieduży
Co mu każdy skok narciarski się dłuży
Raz się mocno wybił
I progu nie chybił
Wylądował prosto w knajpie "U Róży"


leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: s³odziutkie... "U Ró¿y"....
28 mins

agree  *eva*: ja też chciałam o Adasiu ale mi nie wyszło...
43 mins
  -> No przecie¿ temat jest podany wyraŸnie "limeryk o Ma³yszu". Wszystkie inne Organizator zdyskwalifikuje jako offtopiczne ;-P

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
III/6


Explanation:
Pewien skoczek z Zakopanego,
skocznię przeskoczył roku onego,
gdy do knajpy "Pod trzmielem"
wleciał wprost na wesele,
to usłyszał: Strzel se jednego.

a mnie dziś wena opuściła... :(

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 18 mins (2004-03-05 22:35:47 GMT)
--------------------------------------------------

i wersja \"tuż przed północą\":

Pewien skoczek ze wsi Maruda
na zeskoku wyczyniał cuda.
Raz go podmuch zamroczył,
wtedy skocznię przeskoczył
i lądował w budce fast-fooda.

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A_Lex: e tam, jest super cool!
9 mins
  -> Adaœ nie skacze, Hanni siê wycofa³, to i ja nie mam weny do skoków :(

agree  Agnieszka Hayward: brawo. fajoskie
58 mins
  -> dziêki, ale to jeszcze i tak dalekie od doskona³oœci

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Niżej


Explanation:
Wyszedł narciarz hen na skocznię
i w dół ruszył on niezwłocznie.
Skoczył, leci, mocno ciągnie,
ani chwili wstecz nie wzglądnie,
no i rekord, wylądował.
Knajpa tam była, więc celował.

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 14

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
leemeryck wyskokowy


Explanation:
Raz pewien skoczek z Szamocin,
Tak się w skoku rozochocił,
Że wyleciał jak z procy,
i szybował pół nocy,
Aż ocknął się w barze "U Cioci"


ciekawe co dzisiaj stanie się z wersem numer trzy...

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2004-03-05 21:14:54 GMT)
--------------------------------------------------

Hura!!! nic się nie stało! :o)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 39 mins (2004-03-05 22:56:25 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze jeden, nie tyle o skakaniu, co o nabieraniu rozpędu ;o))

Pewien narciarz rodem z Wisły
Wyskokowe miał pomysły;
Gdy nabrał rozpędu,
Chlał trzy noce z rzędu,
Bełkocząc że zmysły mu prysły.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 41 mins (2004-03-05 22:58:12 GMT)
--------------------------------------------------

Och nie! wers trzy znowu w natarciu... :(

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A_Lex: no brawo! nie tylko okie³zna³aœ nieznoœny wers nr 3, ale i limeryk super!
4 mins
  -> dzięki, już myślałam że jestem przeklęta

neutral  leff: ¿ó³ta kartka za nietrzymanie formy! Co taki krótki ten trzeci wers?! ;-P
49 mins
  -> dzisiaj mam line 3 w wersji mini ;o)

agree  Agnieszka Hayward: fantastyczne! tylko cóœ wers 3 za krótki :o)
1 hr
  -> może następnym razem się znowu uda ;o)

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
III/6


Explanation:
Raz pewien skoczek narciarski
Tak był skupiony i dziarski
Że skocznię przskoczył
Do baru się wtoczył
Akurat na kotlet pożarski.

:D

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2004-03-05 20:33:55 GMT)
--------------------------------------------------

ha, pierwsza tym razem!! wena powróciła!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 45 mins (2004-03-05 22:01:58 GMT)
--------------------------------------------------

i wersja - ostro bez sensu:

Raz jeden narciarz-marzyciel
Skokami umilał swe zycie
I w myślach szybował
Gdzieś w knajpach lądował
Lecz nigdy nie stanął na szczycie.

;))

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 18 mins (2004-03-06 09:35:26 GMT)
--------------------------------------------------

ok, w takim razie wersja o Adasiu (ukrytym w domyśle;))

Żył w Wiśle narciarski raz mistrz
Co nosił nazwisko jak wisz
Skocznię przeskoczył szybko
I do baru \"Pod Rybką\"
Popędził na banany i ryż!

A_Lex
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100
Grading comment
Żyry w 2-osobowym składzie*:
1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**

* Skład żyry nie uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 1+1)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 08.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa A_Lex (za kotlet pożarski)
Drugie miejsce: limeryki autorstwa NowEwy (za chlańsko), Leffa (za Różę) i Lee Mątwki (za wieś Maruda)

Punkty otrzymuje tym samym A_Lex i zajmuje z sumą 8 punktów miejsce 1 wraz z Lee Mątwką...

A_Lex nasza skoczków miłuje
więc kotlecika im serwuje
Hanni po kotleciku
dozna mięśni zaniku
A. Małysz jej zaś podziękuje :)

Rozkład głosów był następujący: 1/1

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: kotlet po¿arski jest rewelacyjny! :)
57 mins
  -> a nie wiem, nie jad³am..., ale dziêkujê ;D

agree  Agnieszka Hayward: po¿arski debeœciak
1 hr
  -> hmm.., no niez³y by³by te¿ pewnie np. befsztyk tatarski...;)

agree  GingerR: kotlet kotletem, ale w ostatnim jakie piekne nawiazanie do slynnej bulki z bananem, brawo! :-)
20 hrs
  -> a dziêkujê! chocia¿ banany i ry¿ to posi³ek kulturystów i ciê¿arowców, ale kto wie, mo¿e Adaœ dyscyplinê zmieni..? ;D

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Moja wersja


Explanation:
pod tytułem:
"Ada¶"

Przez skocznię przeskoczył
metę przeoczył
i jak to w niedzielę
nie namy¶lał się wiele:
na piwo do baru wskoczył!


Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
III/6


Explanation:
Raz pewien słynny skoczek z Oberstdorfu,
wielki miłośnik śnieżnego sportu
oddał zimą skok życia -
punkt K nie miał szans bycia.
I granicę minął bez paszportu.

Anna Bittner
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: bardzo fajne, i do tego z punktem K! :-)
1 day1 hr