KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Pyrokohlenstoff, Siliziumkarbid, SiC

Polish translation: pirografit, węglik krzemu, SiC


08:23 Mar 25, 2002
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Pyrokohlenstoff, Siliziumkarbid, SiC
Fizyka j¹drowa.
Katarzyna Chmiel
Poland
Polish translation:pirografit, węglik krzemu, SiC
Explanation:
Pyrokohlenstoff to oczywiście pirografit (jak to już wyjaśnił A. Lejman). Ja ze swej strony mogę dodać jeszcze link:
http://www.ichtj.waw.pl/ichtj/market/m-pol/dep_01/graph.htm

Natomiast Siliziumkarbid to węglik krzemu, związek o wzorze SiC. Wszystko, co trzeba o nim wiedzieć znajdziesz tutaj:
http://olenka.med.virginia.edu/~pielasze/papers/phd/phd-2001...

Selected response from:

leff
Grading comment
Dzięki wielkie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pirografit
Andrzej Lejman
4pirografit, węglik krzemu, SiC
leff
4 -1karbid krzemowy
Angela Nowicki


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
karbid krzemowy


Explanation:
Zu "Pyrokohlenstoff" konnte ich leider noch nichts finden.
Zu "Siliziumkarbid":
"Na przykład, wykorzystywany w reaktorach HTR ze względu na wytrzymałość na wysokie temperatury karbid krzemowy należy do tej grupy."
Zitat gefunden auf unten referenzierter Seite.


    Reference: http://www.larouchepub.com/polish/ns/ns13.html
Angela Nowicki
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 112

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: nie ma takiego zwi¹zku
17 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pirografit


Explanation:
pirografit jest specyficzna forma wegla pierwiastkowego, wytwarzanego w temperaturze powyzej 1800C z weglowodorow w fazie gazowej. Charakteryzuje sie bardzo wysoka czystoscia, ...
Wydaje się, że Niemcy używają zamiennie Pyrokohlenstoff i Pyrograhit.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-25 11:49:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Takie przynajmniej odniosłem wrażenie przeglądając kilkanaście stron z jednym i drugim terminem


    Reference: http://www.ichtj.waw.pl/ichtj/market/m-pol/dep_01/graph.htm
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: zgadza siê, ale to nie wszystko :-)
16 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pirografit, węglik krzemu, SiC


Explanation:
Pyrokohlenstoff to oczywiście pirografit (jak to już wyjaśnił A. Lejman). Ja ze swej strony mogę dodać jeszcze link:
http://www.ichtj.waw.pl/ichtj/market/m-pol/dep_01/graph.htm

Natomiast Siliziumkarbid to węglik krzemu, związek o wzorze SiC. Wszystko, co trzeba o nim wiedzieć znajdziesz tutaj:
http://olenka.med.virginia.edu/~pielasze/papers/phd/phd-2001...



leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 743
Grading comment
Dzięki wielkie!