KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Lichtgitterschranke

Polish translation: kurtyna świetlna


18:30 Jan 4, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Lichtgitterschranke
Instrukcja montazowa bramy szybkobieznej.

Z gory bardzo dziekuje.
Paulus
Polish translation:kurtyna świetlna
Explanation:
Lichtgitter wskazuje na zwielokrotnienie bramek świetlnych lub co najmniej na stworzenie swego rodzaju "kraty" z promieni świetlnych, dlatego proponuję takie tłumaczenie.
Brzmi dość zgrabnie i w miarę dokładnie oddaje to, o co chodzi
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Sprawdzilem na Googlu: tak sie to wlasnie nazywa.
Wielkie dzieki :-)))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kurtyna świetlna
Jerzy Czopik
4 +1bariera świetlna
Tomasz Niedbala
4 +1fotokomórka
Andrzej Lejman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fotokomórka


Explanation:
tak - jakkolwiek niezbyt precyzyjnie - przyjęło się to nazywać.

zob. link.


    Reference: http://www.irga.wroc.pl/pcv/szybkobiezne.html
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia
3 days15 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bariera świetlna


Explanation:
Potocznie nazywana też "fotokomórką" j.w.

... Bariera posiada awaryjne odblokowanie mechanizmu w przypadku braku energii elektrycznej,
jednak po podłączeniu dodatkowej ... sygnalizacja świetlna ramienia. ...
www.amtech2.republika.pl/napedy/bs500.html

... W skład kompletu wchodzą jeszcze czujniki radarowe, bariera świetlna, akumulator,
rygiel elektromagnetyczny, prowadnica podłogowa, podwieszenia i ...
www.dw.lublin.pl/archiwum/dom/2000/dom0816.htm

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Kozłowski: zazwyczaj t³umaczy³em jako fotokomórkê, ale to rzeczywiœcie potocznie, bo naprawdê fotokomórka to tylko jeden z elementów "bariery œwietlnej", która chyba przyjê³a siê na dobre po polsku, bo coraz czêœciej siê z ni¹ spotykam...
53 mins
  -> Dziêki Darku.

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kurtyna świetlna


Explanation:
Lichtgitter wskazuje na zwielokrotnienie bramek świetlnych lub co najmniej na stworzenie swego rodzaju "kraty" z promieni świetlnych, dlatego proponuję takie tłumaczenie.
Brzmi dość zgrabnie i w miarę dokładnie oddaje to, o co chodzi


    Reference: http://www.turck.pl/application_safety_microscreen1.htm
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229
Grading comment
Sprawdzilem na Googlu: tak sie to wlasnie nazywa.
Wielkie dzieki :-)))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Kozłowski: choinka! ;-) a o tym nie pomyœla³em! dobre i oddaje tê nieszczêsn¹ "kratê" - co do której objaœnienia siê zgadzam
2 hrs