KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Witterungsführung

Polish translation: sterowanie pogodowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Witterungsführung
Polish translation:sterowanie pogodowe
Entered by: james18

12:41 Dec 13, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Witterungsführung
Raumtemperatur-Einfluss (bei Witterungsführung)
Funktion bei Zonenregler des Heizkessels
james18
Poland
sterowanie pogodowe
Explanation:
chyba najczęściej spotykana nazwa:

Produkty - Sterowanie pogodowe
Działanie prąd stały 12V Reaguje na wiatr, śnieg lub deszcz. Układ
sterowania do zamykania urządzeń wentylacyjnych jak świetliki ...
www.greschalux.com.pl/content/produkty_12.htm - 9k - Kopia - Podobne strony

Sterowanie pogodowe
www.greschalux.com.pl/images/photos/photo12.htm - 1k - Kopia - Podobne strony

BP Projekt - Przykładowe Realizacje
... wody użytkowej. Sterowanie pogodowe w oparciu o system BUDERUS Ecomatic
z wykorzystaniem tablicy ściennej HW3302. Stabilizacja ...
www.bpprojekt.com.pl/realizacje.htm - 19k - Kopia - Podobne strony

TERMIKA ogrzewanie, kotły, kotłownie, bramy przemysłowe, bramy ...
... komputerowe sterowanie pogodowe Logamatic w języku polskim; podgrzewacz
cwu Logalux 160 litrów. Logano G124 to najczęściej instalowana ...
www.termika.gpe.pl/promocja.html - 13k

i inne
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dziękuję wszystkim za pomoc, wszystkei odpowiedzi uważam za poprawne, wybieram sterowanie pogodowe
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sterowanie zalezne od pogody
Jerzy Czopik
5regulacja zależna od czujnika pogodowego
Zbigniew Zawada
4sterowanie pogodowe
Andrzej Lejman


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sterowanie zalezne od pogody


Explanation:
Chodzi o sterownik kotla grzewczego, reagujacy "inteligentnie" na zmiany tempertury zewnetrznej.
W przeciwienstwie do kotlow konwencjonalnych, pracujacych ze stala temperatura wody w obiegu centralnego ogrzewania, przy "witterungsbedingten Regelung" temepratura wody w obiegu zalezy od temperatury na zewnatrz. Pozwala to z jednej strony na oszczednosc paliwa, a z drugiej zapewnia lepszy klimat wewnatrz, bo tempertura pomieszczen mniej "skacze".


    Reference: http://www.hdt-anlagenbau.de/regelung4.htm
    Reference: http://www.stadtwerke-karlsruhe.de/download/pdf/kb_waermereg...
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia
1 day 7 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
regulacja zależna od czujnika pogodowego


Explanation:
w żargonie ciepłowników taki czujnik nazywa się w skrócie "pogodynk±".

ZZ

Zbigniew Zawada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 509

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sterowanie pogodowe


Explanation:
chyba najczęściej spotykana nazwa:

Produkty - Sterowanie pogodowe
Działanie prąd stały 12V Reaguje na wiatr, śnieg lub deszcz. Układ
sterowania do zamykania urządzeń wentylacyjnych jak świetliki ...
www.greschalux.com.pl/content/produkty_12.htm - 9k - Kopia - Podobne strony

Sterowanie pogodowe
www.greschalux.com.pl/images/photos/photo12.htm - 1k - Kopia - Podobne strony

BP Projekt - Przykładowe Realizacje
... wody użytkowej. Sterowanie pogodowe w oparciu o system BUDERUS Ecomatic
z wykorzystaniem tablicy ściennej HW3302. Stabilizacja ...
www.bpprojekt.com.pl/realizacje.htm - 19k - Kopia - Podobne strony

TERMIKA ogrzewanie, kotły, kotłownie, bramy przemysłowe, bramy ...
... komputerowe sterowanie pogodowe Logamatic w języku polskim; podgrzewacz
cwu Logalux 160 litrów. Logano G124 to najczęściej instalowana ...
www.termika.gpe.pl/promocja.html - 13k

i inne

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3752
Grading comment
dziękuję wszystkim za pomoc, wszystkei odpowiedzi uważam za poprawne, wybieram sterowanie pogodowe