KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Jungmoräne, Altmoräne

Polish translation: poniżej


13:10 Dec 30, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Jungmoräne, Altmoräne
¯wirowe strumienie der Jungmoränen
3-ciorzêdowy teren pagórkowaty, teras rzecznych i Altmoränen
Agata
Polish translation:poniżej
Explanation:
Jungmoränen pochodzą z młodszych zlodowaceń (czwartorzęd)
a Altmoraene ze starszych (trzeciorzęd) tak więc można by je nazwać w ten sposób:

moreny z okresu trzeciorzędu (staroglacjalne)
moreny z okresu czwartorzędu (młodoglacjalne)

http://satgeo.zum.de/satgeo/beispiele/glossar/jungmo.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 18:18:58 (GMT)
--------------------------------------------------

Poprawka:

dopiero teraz zauważyłam, że napisałam bzdurę:
w trzeciorzędzie nie było zlodowaceń przecież, tak więc poprawne tłumaczenie to:
morena staroglacjalna i młodoglacjalna
Oba typy pochodzą z czwartorzędu (plejstocen) z tym, że rzeźba staroglacjalna powstała wcześniej a młodoglacjalna później (zlodowacenie bałtyckie)
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7poniżej
Anna Bittner
3moreny
A_Lex


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
poniżej


Explanation:
Jungmoränen pochodzą z młodszych zlodowaceń (czwartorzęd)
a Altmoraene ze starszych (trzeciorzęd) tak więc można by je nazwać w ten sposób:

moreny z okresu trzeciorzędu (staroglacjalne)
moreny z okresu czwartorzędu (młodoglacjalne)

http://satgeo.zum.de/satgeo/beispiele/glossar/jungmo.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 18:18:58 (GMT)
--------------------------------------------------

Poprawka:

dopiero teraz zauważyłam, że napisałam bzdurę:
w trzeciorzędzie nie było zlodowaceń przecież, tak więc poprawne tłumaczenie to:
morena staroglacjalna i młodoglacjalna
Oba typy pochodzą z czwartorzędu (plejstocen) z tym, że rzeźba staroglacjalna powstała wcześniej a młodoglacjalna później (zlodowacenie bałtyckie)

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 2533
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: aleœ Ty m¹dra ;-) wow!
34 mins
  -> proszê bez ironii:)

agree  Jerzy Czopik: Czyzby geologia byla Twoim tajemnym konikiem? To nie jest ironia, tylko wyraz podziwu :-)
1 hr
  -> dziêki wielkie! tak naprawdê to: mama geograf a ja mam maturê z geografii:)

agree  bartek: Gee! Te ....glacjalne udowdni³y mi, ¿e matura te¿ jest potrzebna, ¿eby chocia¿by takie rzeczy wiedzieæ :-) Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
2 hrs
  -> dziêkujê i nawzajem!

agree  SATRO: Pozostawiê bez komentarza (Ania to dziobak) ;-)
2 hrs
  -> wcale nie, mam dobra pamiêæ :P

agree  Ewunia: wyrazy uznania
3 hrs

agree  lim0nka: jestem pod wra¿eniem :) i piszê to szczerze
5 hrs
  -> ale mnie zawstydzacie!!

agree  A_Lex: jestem pod wrazeniem;)
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Jungmoräne, Altmoräne
moreny


Explanation:
ja pamietam tylko moreny denne i moreny czolowe (tez z geografii) ale odpowiedz powyzej jest super profesjonalna;)))

A_Lex
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 345