KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Lias, blockgeprägt

Polish translation: lias, ?


09:16 Dec 31, 2003
German to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Lias, blockgeprägt
Obszary wapienne (wapieñ muszlowy, jura, malm, Lias, dogger, kreda, dewon)
Kamienne i blockgeprägte strumienie pod³o¿a skalnego
Agata
Polish translation:lias, ?
Explanation:
Lias to lias = tak w każdym razie twierdzą słowniki = jura dolna :)

A to drugie słowo - musiałbym gdybać: blokowe??



--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2003-12-31 10:01:01 GMT)
--------------------------------------------------

Znalazłem te strumienie blokowe: strumienie blokowe - potoki powolnie przemieszczających się bloków skalnych.

To chyba to...

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2003-12-31 10:01:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.pngs.pulsar.net.pl/eduk1.htm
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lias, struktury podłoża o budowie blokowejTomasz Cholewa
3 +2lias, ?
SATRO


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Lias, blockgeprägt
lias, ?


Explanation:
Lias to lias = tak w każdym razie twierdzą słowniki = jura dolna :)

A to drugie słowo - musiałbym gdybać: blokowe??



--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2003-12-31 10:01:01 GMT)
--------------------------------------------------

Znalazłem te strumienie blokowe: strumienie blokowe - potoki powolnie przemieszczających się bloków skalnych.

To chyba to...

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2003-12-31 10:01:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.pngs.pulsar.net.pl/eduk1.htm

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3357
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: Przy podawaniu kontekstu w taki sposob to i tak cud, ze Ci sie szukac chcialo!
18 mins
  -> Ale w takim przypadku nie sposób daæ 100% pewnoœci, dlatego "Confidence" tylko po³owiczne... /// Dobrego "œlizgu" w Nowy Rok!!!

agree  Anna Bittner
4 hrs
  -> No i piêkne dziêki na piêkny Nowy Rok!!

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lias, struktury podłoża o budowie blokowej


Explanation:
lias - Stasek już odpowiedział,
struktury podłoża skalnego o budowie blokowej - dedukuję w połączeniu z pytaniem o lessowo-gliniaste-gepraegte strumienie..., wydaje mi się, że w tych przypadkach słówko gepraegt określa wpływ poszczególnych skał na struktury z nich utworzone, a więc blokowe dla skał zwięzłych (czyli utworzone z oddzielonych uskokami bloków) oraz charakterystyczne dla lessów formy na powierzchni z licznymi głębokimi wąwozami i stromymi skarpami.
Mam też wrażenie, że to co pytająca przetłumaczyła sobie jako strumienie w istocie stumieniami nie jest, ale przy TAK SKANDALICZNIE podawanym kontekście udowodnić tego oczywiście nie mogę.

Tomasz Cholewa
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 189

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: Wlasnie, skandalicznie podany kontekst!
1 hr