KudoZ home » German to Polish » Zoology

Schädeldach

Polish translation: sklepienie czaszki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schädeldach
Polish translation:sklepienie czaszki
Entered by: Aleksandra Malina

17:57 Oct 27, 2007
German to Polish translations [PRO]
Zoology
German term or phrase: Schädeldach
Część czaszki dinozaura. Sklepienie czaszki?

Przykładowe zdanie:
Auf seinem Schädeldach saß eine längliche, aber schmale kuppelförmige Erhebung.
Aleksandra Malina
sklepienie czaszki
Explanation:
Wszystko na o wskazuje:
http://de.wikipedia.org/wiki/Schädel
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czaszka

http://www.google.de/search?hl=de&q=Schädeldach Calvaria&btn...
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="sklepienie czaszki" Cal...


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-10-27 18:04:47 GMT)
--------------------------------------------------

Także wg. „Słownika medycznego“ DE<->PL (Tafil-Klawe, Klawe)
Selected response from:

Aleksandra Kwasnik
Germany
Grading comment
Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3sklepienie czaszki
Rafal Szubert
3sklepienie czaszkiAleksandra Kwasnik


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sklepienie czaszki


Explanation:
Wszystko na o wskazuje:
http://de.wikipedia.org/wiki/Schädel
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czaszka

http://www.google.de/search?hl=de&q=Schädeldach Calvaria&btn...
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="sklepienie czaszki" Cal...


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-10-27 18:04:47 GMT)
--------------------------------------------------

Także wg. „Słownika medycznego“ DE<->PL (Tafil-Klawe, Klawe)

Aleksandra Kwasnik
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dzięki :-)
Notes to answerer
Asker: Dzięki :-)


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sklepienie czaszki


Explanation:
U człowieka i naczelnych czaszka składa się z:

mózgoczaszki (łac. neurocranium, cranium), która ma kształt puszki, w której rozróżnia się część górną - sklepienie czaszki - (łac. calvaria), część dolną - podstawę czaszki - (łac. basis crani) oraz 4 ściany: przednią, tylną i 2 boczne.
twarzoczaszki (trzewioczaszki) (łac. viscerocranium)
(źródło: wikipedia);
Das Schädeldach setzt sich aus dem Stirnbein, dem rechten und linken Scheitelbein und dem Hinterhauptbein zusammen.
(źródło: http://www.karlwesker.de/wissenschaftliche_illustration/kopf...


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Czaszka
    Reference: http://www.karlwesker.de/wissenschaftliche_illustration/kopf...
Rafal Szubert
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish