KudoZ home » German to Romanian » Accounting

Vorsteuer

Romanian translation: impozit/taxă plătită în avans/cu anticipaţie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vorsteuer
Romanian translation:impozit/taxă plătită în avans/cu anticipaţie
Entered by: Bogdan Burghelea

02:11 Nov 19, 2008
German to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
German term or phrase: Vorsteuer
ZVST (Vorsteuer) anlegen mit Vorlage
Cristina Andrei
impozit/taxă plătită în avans/cu anticipaţie
Explanation:
...
Selected response from:

Bogdan Burghelea
Romania
Grading comment
Multumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3impozit/taxă plătită în avans/cu anticipaţie
Bogdan Burghelea
5TVA deductibilbestiutza


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
impozit/taxă plătită în avans/cu anticipaţie


Explanation:
...

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cornelia mincu: exact!
39 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Adriana Sandru
1 hr
  -> Mulţumesc!

neutral  Cristina Anghel: se pare ca e vorba de TVA deductibil
3 hrs
  -> Probabil! Şi? TVA-ul este o taxă, nu?

agree  bestiutza: TVA-ul nu e o taxa. Este un impozit. Vorsteuer este TVA deductibil
22 days
  -> Şi care este diferenţa esenţială între taxă şi impozit?

23 days   confidence: Answerer confidence 5/5
TVA deductibil


Explanation:
Definitia clasica a impozitului spune ca acesta este o contributie obligatorie, neconditionata si fara contraprestatie la suportarea sarcinii publice iar in cazul taxei exista contraprestatie ex. taxa platita pt supralegalizarea unui act etc. Taxa pe valoare adaugata este un impozit insa datorita faptului ca a fost preluat din engleza und tax inseamna impozit a ajuns sa aiba aceasta denumire (False friend)

bestiutza