KudoZ home » German to Romanian » Law (general)

Dienstaufsichtsbeschwerde

Romanian translation: sesizare disciplinară (reclamaţie, plângere)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Dienstaufsichtsbeschwerde
Romanian translation:sesizare disciplinară (reclamaţie, plângere)
Entered by: Susanna & Christian Popescu GbR

23:01 Dec 26, 2010
German to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Dienstaufsichtsbeschwerde
Rechtsbehelfe und Rechtsmittel

Beschwerde

............ Daneben besteht auch die Möglichkeit der Dienstaufsichtsbeschwerde.

În engleză am găsit "disciplinary complaint", ceea ce s-ar traduce în română cu "plângere disciplinară", dar nu mi se pare să fie soluția cea mai bună. Are cineva altă propunere?
Cristina Weber
Germany
sesizare disciplinară (reclamaţie, plângere)
Explanation:
Dienstaufsichtsbeschwerde este reclamaţia împotriva unui funcţionar public cu privire la (de regulă) comportamentul acestuia faţă de un petent sau cu privire la o decizie a acestuia considerată nedreaptă (în acest ultim caz avem de-a face mai degrabă cu o contestaţie). Motivele pentru o sesizare disciplinară - adresată şefului ierarhic superior - pot fi, de ex. insultă, discriminare, stil de lucru delăsător sau lipsă de acţiune.
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Grading comment
Mulțumesc frumos. Asta a fost și propunerea mea de la bun început respectiv traducerea din limba engleză și de aceea aleg această variantă.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sesizare disciplinară (reclamaţie, plângere)
Susanna & Christian Popescu GbR
4plîngere graţioasă (necontencioasă)
Bogdan Burghelea
4recurs ierarhic
Ovidiu Martin Jurj


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
recurs ierarhic


Explanation:
Die Dienstaufsichtsbeschwerde ist ein formloser Rechtsbehelf, mit der die Verletzung einer Dienstpflicht eines Amtsträgers gerügt werden kann. Das bedeutet, ein Amtsträger muss sich persönlich nicht korrekt verhalten haben. Ist eine Entscheidung eines Amtsträgers zu rügen, so ist der Rechtsbehelf die Fachaufsichtsbeschwerde. Sie ist formlos an den Vorgesetzten des Amtsträgers oder gleich an die Dienstaufsichtsbehörde zu richten.

http://de.wikipedia.org/wiki/Dienstaufsichtsbeschwerde

Recursul ierarhic</b > este reclamaţia ori sesizarea care se adresează organului ierarhic superior al autorităţii administrative care a adoptat sau emis ori trebuia să emită un act administrativ de autoritate, precum şi atunci când petiţionarul nu este mulţumit de soluţia dată în recursul graţios. Diferenţierea dintre recursul graţios şi recursul ierarhic constă în aceea că în primul caz sesizarea se adresează şi se rezolvă de către aceeaşi autoritate administrativă, pe când în al doilea caz soluţionarea aparţine unei autorităţi ierarhic superioare faţă de care există un raport de subordonare administrativă.

http://avocatconsult.net/cursuri/931-drept-administrativ/133...

Se pare că în limba română termenul recurs ierarhic vine din franceză - recours hiérarchique:

16 Vorab bemerkt das Gericht, daß die Klägerin in ihrem im Schreiben vom 14. Dezember 1988 enthaltenen Antrag auf Erlaß einer Entscheidung gemäß Artikel 90 Absatz 1 des Statuts hervorgehoben hat, sie habe eine "krasse, unseriöse" Benachteiligung aufgrund der Tatsache erlitten, daß ihr die Verwaltung ohne Begründung eine Beförderung verweigert habe, und sie behalte sich die Einlegung einer Dienstaufsichtsbeschwerde sowie die Erhebung einer Schadensersatzklage vor.

16 Liminairement, le Tribunal relève que la requérante a souligné, dans sa demande de décision au titre de l' article 90, paragraphe 1, du statut, contenue dans sa lettre du 14 décembre 1988, qu' elle a subi un préjudice, "flagrant et indéfendable", en raison d' un refus infondé, de la part de l' administration, de la promouvoir et qu' elle se réservait d' introduire un recours hiérarchique et de former un recours en indemnité .

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=de,fr&lang=...

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 36

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plîngere graţioasă (necontencioasă)


Explanation:
Este plîngerea folosită în domeniul administrativ, adresată şefului ierarhic (deci încă nu instanţei, care ar fi o plîngere contencioasă).

Bogdan Burghelea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 204

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sesizare disciplinară (reclamaţie, plângere)


Explanation:
Dienstaufsichtsbeschwerde este reclamaţia împotriva unui funcţionar public cu privire la (de regulă) comportamentul acestuia faţă de un petent sau cu privire la o decizie a acestuia considerată nedreaptă (în acest ultim caz avem de-a face mai degrabă cu o contestaţie). Motivele pentru o sesizare disciplinară - adresată şefului ierarhic superior - pot fi, de ex. insultă, discriminare, stil de lucru delăsător sau lipsă de acţiune.


    Reference: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/top...
Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 271
Grading comment
Mulțumesc frumos. Asta a fost și propunerea mea de la bun început respectiv traducerea din limba engleză și de aceea aleg această variantă.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
48 days