KudoZ home » German to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

Gewinderolle

Romanian translation: filieră


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gewinderolle
Romanian translation:filieră
Entered by: Hans-Juergen Fauland

10:26 Feb 28, 2012
German to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Werkzeug
German term or phrase: Gewinderolle
Context: "Monierzange … durchgestecktes Gelenk mit Gewinderolle - optimale Kraftübertragung"

Ich hatte einmal eine verwandte Frage (http://www.proz.com/kudoz/german_to_romanian/engineering_gen... - vielleicht ist das eine gewisse Hilfe.

Vielen Dank im Voraus!
Hans-Juergen Fauland
filieră
Explanation:
Eu zic că e banala filieră, rola cu ajutorul căreia se taie filete.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2012-02-28 17:48:29 GMT)
--------------------------------------------------

Sau, ca posibilă variantă "rolă filetată/cu filet" http://www.gedore.at/de/products/article_details.html?oe_opt...

... şi apare integrată (nu intervine, nu vă temeţi) într-un cleşte/cheie variabilă.
Selected response from:

Bogdan Burghelea
Romania
Grading comment
In der Kürze liegt die Würze! Vielen Dank, Bogdan! Danke auch Corina für Ihre Mühe!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rolă cu filet interior, pt. reglare/ adaptareBernd Müller
3 +1filieră
Bogdan Burghelea
4rolă de rulat filete/rolă pentru rulat filet(e)
Corina Cristea


Discussion entries: 11





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
filieră


Explanation:
Eu zic că e banala filieră, rola cu ajutorul căreia se taie filete.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2012-02-28 17:48:29 GMT)
--------------------------------------------------

Sau, ca posibilă variantă "rolă filetată/cu filet" http://www.gedore.at/de/products/article_details.html?oe_opt...

... şi apare integrată (nu intervine, nu vă temeţi) într-un cleşte/cheie variabilă.

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 67
Grading comment
In der Kürze liegt die Würze! Vielen Dank, Bogdan! Danke auch Corina für Ihre Mühe!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Sandru
4 mins
  -> Mulţumesc!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rolă cu filet interior, pt. reglare/ adaptare


Explanation:
Se vede clar pe acel site PDF.

Tot îmi este încă neclar ce se face la cleştii simplii cu acel filet interior- ce se reglează/ adaptează/ înşurubează oare??? La aceşti cleşti doar nu pare a exista niciun şurub/ piesă cu filet exterior, pe care să se mişte acea rolă, aşa cum există e acel desen din PDF!

--------------------------------------------------
Note added at 17 ore (2012-02-29 04:20:37 GMT)
--------------------------------------------------

1. Neclaritatea s-a clarificat- vezi "Discuţii"!

2. sau:
rolă filetată (în interior), sau- poate mai uzual- "inel filetat (în intaruior)"- mersi,. d-le avocat!

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2012-02-29 04:53:26 GMT)
--------------------------------------------------

deasemenea posibil:
... pt. ajustare

Bernd Müller
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bogdan Burghelea: Fain că efortul nostru comun a dat roade.
4 hrs
  -> Da, aşa zic şi eu! Şi pare-se că în sfârşit ştiu care-i probl. cu contextul la colegul nostru, domnul Fauland