KudoZ home » German to Romanian » Military / Defense

Fernaufklärer/Aufklärer

Romanian translation: Avion de cercetare/recunoaştere la (mare) distanţă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Fernaufklärer/Aufklärer
Romanian translation:Avion de cercetare/recunoaştere la (mare) distanţă
Entered by: Gabriel Barabás

23:13 Apr 2, 2008
German to Romanian translations [PRO]
Science - Military / Defense
German term or phrase: Fernaufklärer/Aufklärer
...eines der wichtigsten Hilfmittel des Aufklärers, besonders des Fernaufklärers, ist das Lichtbildgerät..

Fernaufklärer este in cazul meu un pilot pe un avion de recunoastere care documenteaza pozitiile inamice cu ajutorul unui aparat de fotografiat. Aufklärer-ul face acelasi lucru dar la nivelul solului...

Stiti cumva termenii de specialitate pentru aceste denumiri?
Anca Buzatu
Austria
Avion de cercetare/recunoaştere la (mare) distanţă
Explanation:
Fernaufklärer este avionul şi nu pilotol cercetaş

Aufklärer este mai complicat, întrucât are mai multe înţelesuri, după DUDEN poate fi vorba şi de un avion:

Auf|klä|rer, der; -s, -: 1. Vertreter der Aufklärung (3). 2. (Milit.) a) Aufklärungsflugzeug; b) jmd., der die Verhältnisse beim Gegner erkundet
(c) Dudenverlag

Totuşi după părerea mea este vorba de un (oarecare) cecetaş.

........certetaşului în (mod general), dar mai ales al avionului de recunoaştere la mare distanţă.....
Selected response from:

Gabriel Barabás
Germany
Grading comment
Mulţumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Avion de cercetare/recunoaştere la (mare) distanţăGabriel Barabás
4 +2cercetaş
Ovidiu Martin Jurj
5navigator/observator
vladtepes


Discussion entries: 7





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cercetaş


Explanation:
La sol sigur e cercetaş; eu zic că ar merge şi în contextul tău cu avionul de recunoaştere.

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ok atunci cercetas si pilot cercetas ? Sunt doi termeni diferiti..de fapt cercetasul asta nu e el pilotul ci doar zboara si el alaturi de pilot, cu un aparat din asta cu care "scaneaza"locatiile inamice:)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabriel Barabás
1 hr
  -> mulţumesc, Gabriel

agree  Mariana Avramescu
5 hrs
  -> mulţumesc, Mariana

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Avion de cercetare/recunoaştere la (mare) distanţă


Explanation:
Fernaufklärer este avionul şi nu pilotol cercetaş

Aufklärer este mai complicat, întrucât are mai multe înţelesuri, după DUDEN poate fi vorba şi de un avion:

Auf|klä|rer, der; -s, -: 1. Vertreter der Aufklärung (3). 2. (Milit.) a) Aufklärungsflugzeug; b) jmd., der die Verhältnisse beim Gegner erkundet
(c) Dudenverlag

Totuşi după părerea mea este vorba de un (oarecare) cecetaş.

........certetaşului în (mod general), dar mai ales al avionului de recunoaştere la mare distanţă.....

Example sentence(s):
  • Ein U2-Fernaufklärer

    Reference: http://www.weltchronik.de/dch/dch_3900.htm
Gabriel Barabás
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Sandru: "Fernaufklärer" - avion de cercetare cu rază mare de acţiune, Aufklärer-avion de cercetare
5 hrs
  -> Mulţumesc, Adriana!

agree  Ovidiu Martin Jurj: aşa e, Aufklärer poate fi ori persoană, ori vehicul / instrument implicat într-o misiune de cercetare: http://de.wikipedia.org/wiki/Aufklärer
5 hrs
  -> Mulţumesc, Ovidiu!

3 days21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
navigator/observator


Explanation:
Daca se refera la echipaj .Echipajul unui avion de recunoastere este format din pilot, copilot (observator) ,navigator, bombardierul (numai la cele care sunt si bombardiere usoare) si mitralior.Lipsiţi de posibilitatea de a putea comunica între ei prin radio, piloţii bombardieri americani au fost nevoiţi să se ghideze, pentru atingerea obiectivelor, numai după fotografiile aeriene pe care colegii lor de la recunoaştere le realizaseră (în toate acţiunile aeriene era regulă nescrisă că amănunţita cunoaştere a obiectivului vizat, după fotografie aeriană, era de cea mai mare importanţă).



vladtepes
Romania
Native speaker of: Romanian