International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » German to Romanian » Other

verschachtelt

Romanian translation: învălmăşit, labirintic, întortocheat, complicat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:verschachtelt
Romanian translation:învălmăşit, labirintic, întortocheat, complicat
Entered by: Susanna & Christian Popescu GbR

11:58 Feb 15, 2009
German to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Other
German term or phrase: verschachtelt
Ein Blick in die malerisch verschachtelten Hinterhöfe. Für Romantiker, die Kindergeschrei und Essensgerüche nicht stören.

Mă gândeam la labirintice, sau întortocheate..

Mulțumesc!
Anca Buzatu
Austria
(curţi) învălmăşite
Explanation:
ar fi opţiunea mea sau, vorba ta, aşezate labirintic, dar asta implică o privire de sus, fiindcă ele în sine nu sunt labirintice.
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Grading comment
Mulțumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1complicat sau întortocheat
Bogdan Murg-Perlmutter
5(curţi) învălmăşite
Susanna & Christian Popescu GbR
4patio-uri ascunse în spatele clădirilor
catalina savu


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
complicat sau întortocheat


Explanation:
Ex. (Arhitectură) verschachtelte Dachlandschaft = peisaj complicat de acoperişuri;
peisaj întortocheat de acoperişuri

Bogdan Murg-Perlmutter
Romania
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Acoperisuri???

Asker: Ok ...nu văzusem Dachlandschaft.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(curţi) învălmăşite


Explanation:
ar fi opţiunea mea sau, vorba ta, aşezate labirintic, dar asta implică o privire de sus, fiindcă ele în sine nu sunt labirintice.

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 80
Grading comment
Mulțumesc
Notes to answerer
Asker: Sunt văzut de la un balcon, deci de una de sus. Oricum și învălmășite este ok. Mulțumesc


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
patio-uri ascunse în spatele clădirilor


Explanation:

Cred ca se refera tocmai la acest tip de arhitectura in care cladirea e construita in forma de U sau chiar complet inchisa, ca o cutie, dar in interiorul "cutiei" se deschide un spatiu neacoperit, o gradina care uneori poate fi mircauloasa. Din acest contrast intre fatada neutra sau sobra si patio-ul respectiv iese spectacolul.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-15 14:54:40 GMT)
--------------------------------------------------


Si cred ca se leaga si de propozitia care urmeaza. Pentru ca patio-ul este si un spatiu de ventilare a incaperilor si, in concluzie, acolo pot sa se adune mirosurile de la bucatarie, tipetele vecinilor, etc.

catalina savu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 52