KudoZ home » German to Serbian » General / Conversation / Greetings / Letters

nicht verhandelbar

Serbian translation: o kojima se ne može pregovarati


15:15 Feb 14, 2009
German to Serbian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
German term or phrase: nicht verhandelbar
Ein Dokument, welches zehn nicht verhandelbare Grundprinzipien für die Verhandlungen zwischen Serben und ethnischen Albanern enthielt
musicool
Serbian translation:o kojima se ne može pregovarati
Explanation:
www.danas.co.yu/20040617/feljton1.html - 41k

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-14 16:19:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Evo, kopirala sam jedan dio članka iz "Danas":
Pregovori bez pregovaranja


Živorad KOVAČEVIĆ
Ovakav način organizovanja pregovora (kad pregovarači kontaktiraju putem posrednika, prim. ur.)nije ostavio mnogo prostora za razmenu stavova, raspravu i pravo pregovaranja. U osnovi, primenjen je princip "uzmi ili ostavi" (take it or leave it), jer je, prvo, utvrđena lista principa o kojima se ne može pregovarati, drugo, sačinjen je nacrt koji nije bilo moguće menjati, ako se, bez ikakvog obrazloženja ili objašnjenja, sa predloženim izmenama ne složi druga strana, i treće, sve je bilo u rukama trojice pregovarača (odnosno velikih sila), uz minimalne mogućnosti dveju strana da na pregovarački proces utiču drugačije od jednostavnog prihvatanja il odbijanja.
Nije stoga čudno da pregovore u Rambujeu nijedna od strana nije shvatila kao priliku za pravo pregovaranje, tako da su svi glavni akteri (SAD, Srbi i Albanci) više simulirali pregovore nego što su pokušavali da pregovaraju.


http://www.danas.co.yu/20040617/feljton1.html

Ovdje se čak 4 puta ponavlja u jednoj rečenici (pregovore, pregovaranje, pregovore i pregovaraju)...
Selected response from:

Sandra Mag. phil. Harbas
Austria
Grading comment
Hvala ( i na linku)!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3o kojima se ne može pregovarati
Sandra Mag. phil. Harbas
4nepobitni
Sandra Milosavljevic-Rothe


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nepobitni


Explanation:
možda malo jezgrovitije

Ein Dokument, welches zehn nicht verhandelbare Grundprinzipien für die Verhandlungen zwischen Serben und ethnischen Albanern enthielt

Dokument koji je sadržavao deset osnovnih, nepobitnih principa za pregovore između Srba i etničkih Albanaca

Sandra Milosavljevic-Rothe
Germany
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 11

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
o kojima se ne može pregovarati


Explanation:
www.danas.co.yu/20040617/feljton1.html - 41k

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-14 16:19:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Evo, kopirala sam jedan dio članka iz "Danas":
Pregovori bez pregovaranja


Živorad KOVAČEVIĆ
Ovakav način organizovanja pregovora (kad pregovarači kontaktiraju putem posrednika, prim. ur.)nije ostavio mnogo prostora za razmenu stavova, raspravu i pravo pregovaranja. U osnovi, primenjen je princip "uzmi ili ostavi" (take it or leave it), jer je, prvo, utvrđena lista principa o kojima se ne može pregovarati, drugo, sačinjen je nacrt koji nije bilo moguće menjati, ako se, bez ikakvog obrazloženja ili objašnjenja, sa predloženim izmenama ne složi druga strana, i treće, sve je bilo u rukama trojice pregovarača (odnosno velikih sila), uz minimalne mogućnosti dveju strana da na pregovarački proces utiču drugačije od jednostavnog prihvatanja il odbijanja.
Nije stoga čudno da pregovore u Rambujeu nijedna od strana nije shvatila kao priliku za pravo pregovaranje, tako da su svi glavni akteri (SAD, Srbi i Albanci) više simulirali pregovore nego što su pokušavali da pregovaraju.


http://www.danas.co.yu/20040617/feljton1.html

Ovdje se čak 4 puta ponavlja u jednoj rečenici (pregovore, pregovaranje, pregovore i pregovaraju)...


Sandra Mag. phil. Harbas
Austria
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala ( i na linku)!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bojanstven
10 mins
  -> Hvala!

agree  pixxi
15 mins
  -> Hvala!

agree  Sandra Milosavljevic-Rothe: hmm... jeste to tačno, ali će tako imati dva puta faktički istu reč "pregovarati" i "pregovori" u rečenici
49 mins