KudoZ home » German to Slovak » Engineering (general)

Schrumpffutter

Slovak translation: tepelné upínacie puzdro/tepelný upínač


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schrumpffutter
Slovak translation:tepelné upínacie puzdro/tepelný upínač
Entered by: Erich Szabo

10:17 Nov 11, 2013
German to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Schrumpffutter
AJ preklad: SHRINK FIT CHUCK
Erich Szabo
Slovakia
tepelné upínacie puzdro/tepelný upínač
Explanation:
ide o tzv. tepelné upínanie, kedy sa pred vložením nástroja do puzdra puzdro indukčne ohreje, po vychladnutí (= zmrštenie) je spoľahlivo upnutý v puzdre.

V originále je síce Schrumpf- ale na Slovensku je zaužívaný pojem tepelné upínanie, preto tepelné upínacie puzdro

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-11-11 11:38:06 GMT)
--------------------------------------------------

Používa sa aj označenie "upínač pre tepelné upínanie"
Selected response from:

Juraj Mitterhauszer, Auria s.r.o.
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nízkoobjemové krmivo
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
4tepelné upínacie puzdro/tepelný upínačJuraj Mitterhauszer, Auria s.r.o.
3teplom zmrštiteľné puzdro
Pavol Fulec
3upínacie puzdro
Janka Havlickova Credence s.r.o.
3 -1zmršťovacia vložka
Edgar Baradlai


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
upínacie puzdro


Explanation:
upínacie puzdro


    Reference: http://www.albaprecision.sk/wp-content/uploads/2007/11/powRg...
Janka Havlickova Credence s.r.o.
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
zmršťovacia vložka


Explanation:
eventuell: zmršťovacia hadicová vložka

Edgar Baradlai
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Juraj Mitterhauszer, Auria s.r.o.: opisujete zmršťovaciu bužírku, ktorá nemá s obrábaním nič spoločné
57 mins

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
teplom zmrštiteľné puzdro


Explanation:
Ako pomôcka český preklad:
http://www.emugefranken.cz/index.php?menu=85
Schrumpffutter = tepelně smrštitelné pouzdro

Použitie tohto výrazu v slovenčine:
http://www.rebiop.sk/uploaded/files/aa09bdfd0491ee4499369b99...

Krátka definícia na fóre:
http://www.e-rauchen-forum.de/thread-42146.html
(Gibt z.B. sogennante Schrumpffutter, die erhitzt werden um den Durchmesser zu erweitern und dann wieder abgekühlt werden und das Werkzeug dann Bombenfest zu halten)

O tepelnom procese hovorí aj anglický výraz 'SHRINK FIT':
http://web.volny.cz/vyhledavani/slovnik/?search=SHRINK FIT&l...
Teda stránky uvádzajú, že zmršťovanie je zabezpečené teplom.
Schrumpffutter = teplom zmrštiteľné puzdro


    Reference: http://www.emugefranken.cz/index.php?menu=85
    Reference: http://www.e-rauchen-forum.de/thread-42146.html
Pavol Fulec
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 82

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tepelné upínacie puzdro/tepelný upínač


Explanation:
ide o tzv. tepelné upínanie, kedy sa pred vložením nástroja do puzdra puzdro indukčne ohreje, po vychladnutí (= zmrštenie) je spoľahlivo upnutý v puzdre.

V originále je síce Schrumpf- ale na Slovensku je zaužívaný pojem tepelné upínanie, preto tepelné upínacie puzdro

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-11-11 11:38:06 GMT)
--------------------------------------------------

Používa sa aj označenie "upínač pre tepelné upínanie"

Juraj Mitterhauszer, Auria s.r.o.
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 65

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nízkoobjemové krmivo


Explanation:
a tu si dovolim oponovat vsetkym drahym kolegom, lebo si myslim, ze v tomto pripade sa jedna o krmivo.

Teda ziadne puzdierka, vlozticky ani upinace :-)

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 158
Notes to answerer
Asker: Skúste si vygoogliť "tepelný upínač", obrázky sa úplne zhodujú, takže kolega má určite pravdu.