KudoZ home » German to Swedish » Architecture

Wandelgang

Swedish translation: galleri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Wandelgang
Swedish translation:galleri
Entered by: Lena Samuelsson

11:21 Aug 8, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / Kyrkoarkitektur
German term or phrase: Wandelgang
Kontext:
"(...) [die Kirche], die sich aus Vorplatz, Kirche mit Sakristeianbau, Wandelgang und Friedhof zusammensetzte, (...)

Vad heter gångarna på sidorna som vissa större kyrkor har? Korridor? Promenadkorridor (fast det har jag bara sett i teatersammanhang. Och kolonnader är ju gångar utanpå en byggnad. Eller?
Lena Samuelsson
Sweden
galleri
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack Sven!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(övertäckt) pelargångRadu Stefan
1galleri
Sven Petersson


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
galleri


Explanation:
:o)


    Reference: http://svenska-tyska-ordboken.elch.nu/lexikon.php?begriff=Wa...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack Sven!

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(övertäckt) pelargång


Explanation:
På engelska heter den "covered walk".

Du kan söka på google, Images-länk, efter: Wandelgang

pelargång

och

"covered walk".

Söka också på google efter: pelargång+kyrka

Lycka till!

Radu Stefan
Native speaker of: Native in RomanianRomanian