KudoZ home » German to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

Reiter

Swedish translation: flik, bladflik (i Excel)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Reiter
Swedish translation:flik, bladflik (i Excel)
Entered by: Staffan Wiman

14:08 Oct 26, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Reiter
Onglet på franska och tab på engelska. Kan det vara flik ?
Wenn Sie eine Anfrage stellen,müssen Sie im Reiter Werkstattfeststellung noch nicht die Werkstatt-codierung ausfüllen.
När du gör en förfrågan måste du ännu inte fylla i verkstadskoden under fliken verkstadsbedömning.
Staffan Wiman
Sweden
flik
Explanation:
eller bladflik heter det i Excel
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5flik
Erik Hansson
4flik
Lennart Helgesson


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
flik


Explanation:
handlar det absolut om. Centralt begrepp t.ex. inom Excel eller allmänt inom Windows (flera fönster som kan öppnas med klick på flik).

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 240

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flik


Explanation:
eller bladflik heter det i Excel

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 174
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!