KudoZ home » German to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

zum/am Radius

Swedish translation: Till/vid kanten


15:54 Mar 5, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Automotive
German term or phrase: zum/am Radius
I flera sammanhang (bilreparation):
"Vorsichtig arbeiten, damit die Farbe am Radius von Seitenblech und Dach nicht beschädigt wird."
"Die Kante zum Radius des Seitenblechs und des Daches abdecken, um den Lack zu schützen"
tauvon
Sweden
Swedish translation:Till/vid kanten
Explanation:
Arbeta försiktigt så att färgen vid kanten av sidoplåt och tak inte skadas.
Selected response from:

xxxkask
Grading comment
Låter troligast - tack!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Till/vid kantenxxxkask
4vid ytterkanten
Erik Hansson
1radien mellan sidoplåten och taketlarserik


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vid ytterkanten


Explanation:
Som jag förstår det rör det sig om kanten på en målad/lackerad (ev. rund eller oval) plåt. Eftersom denna kant ofta används för fastspänning finns det risk för repor i den målade ytan.


    Egen erf
Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 240

7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
radien mellan sidoplåten och taket


Explanation:
... en gissning

larserik
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 14

2 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Till/vid kanten


Explanation:
Arbeta försiktigt så att färgen vid kanten av sidoplåt och tak inte skadas.

xxxkask
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Låter troligast - tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fredrik Larsson
23 hrs