KudoZ home » German to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

Uhrzeit steht

Swedish translation: tid gäller


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Uhrzeit steht
Swedish translation:tid gäller
Entered by: Mats Wiman

09:22 Oct 25, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Instrument i en bil
German term or phrase: Uhrzeit steht
Angezeigte Uhrzeiten der MMI-Anzeigeeinheit und des Schalttafeleinsatzes unterscheiden sich voneinander. Die Uhrzeit in der MMI-Anzeigeeinheit steht
und: bei eingeschaltetem Abblendlicht ist die MMI-Bedieneinheit in der Mittelkonsole nicht beleuchtet,
und ...

En lång beskrivning av ett fel med olika symptom. Betyder det att tiden faktiskt visas i MMI-enheten eller att klockan där har stannat ?
Staffan Wiman
Sweden
MMI-displayens tid gäller
Explanation:
d.v.s. ungefär samma resonemang som det svenska "beslutet STÅR fast"
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen alla tre.
Enligt byrån - de frågade inte kunden direkt - var det korrekt att skriva att tiden står på MMI-enheten. (alltså varken att det är den som gäller eller att den har stannat, utan helt enkelt att den står där).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1MMI-displayens tid gäller
Mats Wiman
3klockan har stannatmyrwad


  

Answers


20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klockan har stannat


Explanation:
...är mitt tips, grundat på att belysningen i "der Mittelkonsole" också har slocknat, vilket tyder på att någon enhet saknar matningsspänning.

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 164

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Die MMI-Uhrzeit steht
MMI-displayens tid gäller


Explanation:
d.v.s. ungefär samma resonemang som det svenska "beslutet STÅR fast"

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 143
Grading comment
Tack för hjälpen alla tre.
Enligt byrån - de frågade inte kunden direkt - var det korrekt att skriva att tiden står på MMI-enheten. (alltså varken att det är den som gäller eller att den har stannat, utan helt enkelt att den står där).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
8 hrs