KudoZ home » German to Swedish » Bus/Financial

Liefergenstand

Swedish translation: leveransgods, levererad vara, vara


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Liefergegenstand
Swedish translation:leveransgods, levererad vara, vara
Entered by: Staffan Wiman

16:00 Dec 3, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial / Garantiavtal
German term or phrase: Liefergenstand
Den levererade varan har jag skrivit men finns det ett elegantare uttryck?
Staffan Wiman
Sweden
leveransgods
Explanation:
eller omskrivning:
Ist ein Liefergegenstand mangelhaft, liefert Baumüller nach eigener Wahl Ersatz oder bessert nach.
Om en komponent är felaktig, levererar Baumüller efter eget val en ny komponent eller reparerar den felaktiga.
Created on: 2002-03-07, 08:55 Created by: R Kund: BAU Fack: Elektronik Text Field: bkh Jobbnu..: 2007
Dasselbe gilt für Schäden, die nicht den Liefergegenstand selbst betreffen.
Detsamma gäller för skador som inte berör den levererade komponenten.
Created on: 2002-03-07, 09:28 Created by: R Kund: BAU Fack: Elektronik Text Field: bkh Jobbnu..: 2007
Dasselbe gilt für Schäden, die nicht den Liefergegenstand selbst betreffen.
Detsamma gäller för skador som ej berör själva levererade enheten.
Created on: 2002-03-06, 08:59 Created by: ALIGN!
Ist ein Liefergegenstand mangelhaft, liefert Baumüller nach eigener Wahl Ersatz oder bessert nach.
Om en levererad artikel uppvisar brister Ievererar Baumüller enligt eget beslut ersättningsvara eller reparerar den felaktiga.
Created on: 2002-03-06, 08:59 Created by: ALIGN!
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2levererad vara
Erik Hansson
4leveransgodsReino Havbrandt
3varajoern


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
levererad vara


Explanation:
tycker jag låter rimligt.
Googlade runt lite och hittade "leveransvara", låter dock illa...


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 10:34:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Kommentar till Liefergegenstand:
Gegenstand kan stå för såväl en fysisk vara som en tjänst, därför kan en svensk översättning mycket väl vara \"levererad vara\" eller \"levererad tjänst\"

Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
18 hrs
  -> Tack!

agree  Mario Marcolin: nästan på vers...
23 hrs
  -> Tackar, tackar ;-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
leveransgods


Explanation:
eller omskrivning:
Ist ein Liefergegenstand mangelhaft, liefert Baumüller nach eigener Wahl Ersatz oder bessert nach.
Om en komponent är felaktig, levererar Baumüller efter eget val en ny komponent eller reparerar den felaktiga.
Created on: 2002-03-07, 08:55 Created by: R Kund: BAU Fack: Elektronik Text Field: bkh Jobbnu..: 2007
Dasselbe gilt für Schäden, die nicht den Liefergegenstand selbst betreffen.
Detsamma gäller för skador som inte berör den levererade komponenten.
Created on: 2002-03-07, 09:28 Created by: R Kund: BAU Fack: Elektronik Text Field: bkh Jobbnu..: 2007
Dasselbe gilt für Schäden, die nicht den Liefergegenstand selbst betreffen.
Detsamma gäller för skador som ej berör själva levererade enheten.
Created on: 2002-03-06, 08:59 Created by: ALIGN!
Ist ein Liefergegenstand mangelhaft, liefert Baumüller nach eigener Wahl Ersatz oder bessert nach.
Om en levererad artikel uppvisar brister Ievererar Baumüller enligt eget beslut ersättningsvara eller reparerar den felaktiga.
Created on: 2002-03-06, 08:59 Created by: ALIGN!

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Tack för hjälpen!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vara


Explanation:
räcker det inte med varan?

joern
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 119