KudoZ home » German to Swedish » Construction / Civil Engineering

Sollbruchfugen

Swedish translation: brottanvisningar


07:16 Mar 29, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Trockenbau
German term or phrase: Sollbruchfugen
Im Bereich der Türschwellen im Verlauf des Türblattes sind Kellenschnitte als Sollbruchfugen ca. 1/3 der Estrichplattenstärke tief herzustellen, um ein ungleichmäßiges Austrocknen des Estriches zu verhindern
Chris Oudenne
Swedish translation:brottanvisningar
Explanation:
...eller fördefinierade brottställen
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4krympfogarasptech
3brottanvisningar
Klas Törnquist


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brottanvisningar


Explanation:
...eller fördefinierade brottställen

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 40

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krympfogar


Explanation:
man vill inte att ojämn krympning ska ge upphov till sprickor i golvbetongen i närheten av dörrtrösklar

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 293
Notes to answerer
Asker: Det blev fel, jag ville ge Asptech punkterna. Kan man korrigera det?