KudoZ home » German to Swedish » Construction / Civil Engineering

Material- und Massenauszug

Swedish translation: material- och mängdförteckning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Material- und Massenauszug
Swedish translation:material- och mängdförteckning
Entered by: Lennart Helgesson

09:50 Feb 15, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Material- und Massenauszug
"Die Auftragsabwicklung - von der Erstellung der Material- u. Massenauszüge, Materialorderung, über Durchführung von Kalkulationsarbeiten sowie Aufmasszusammenstellungen und Abrechnung - gehörte zu dem Aufgabengebiet."

Från ett arbetsbetyg. Är detta standarddokument vid byggen? Finns det någon vedertagen svensk term eller är det OK att själv snickar ihop någon?
Ingrid Simko
material- och mängdförteckning
Explanation:
Obs, inte mängdspecifikation. Men ev. materialspecifikation
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2material- och mängdförteckning
Lennart Helgesson
3 -1material-och mängdutdragxxxLilian S-K


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
material- och mängdförteckning


Explanation:
Obs, inte mängdspecifikation. Men ev. materialspecifikation

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 280

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asptech
9 hrs
  -> Tackar

agree  Reino Havbrandt: mängdförteckning finns som byggterm
11 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
material-och mängdutdrag


Explanation:
Auszug= utdrag

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  asptech: I Sverige säger man "förteckning"
7 hrs