Schaltpluskabel

Swedish translation: kopplingskabel (plus)

German term or phrase:Schaltpluskabel
Swedish translation:kopplingskabel (plus)
Entered by: Gorel Bylund

05:35 Oct 24, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / DVD-spelare i bil
German term or phrase: Schaltpluskabel
Bei Anschluss an Klemme 15 vom Kfz. muß ein Sicherungshalter (Sicherung 0,8 A) zur Absicherung des Schaltpluskabels max. 30 cm von Klemme 15 entfernt angeschlossen werden.

Kopplingspluskabel??

TPF,
Görel
Gorel Bylund
Sweden
kopplingskabel (plus)
Explanation:
Det syftar på den extra kabel man drar till den utrustning som ska kopplas in.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 38 mins (2005-10-24 12:14:32 GMT)
--------------------------------------------------

"pluskabel med säkring" kan vara bättre, om det är skillnaden mot Daurplus man vill framhäva. Det kan ju också vara "brytarens pluskabel".
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack Reino!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pluskabel
Ulla Adamsson
2kopplingskabel (plus)
Reino Havbrandt


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pluskabel


Explanation:
På bilbatterier brukar man tala om plus- och minuskablar, så jag utgår från att förhållandet är detsamma här.

Ulla Adamsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Staffan Wiman: Problemet för frågaren är ju att hitta ord för Schaltplus- och Dauerplus-
22 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kopplingskabel (plus)


Explanation:
Det syftar på den extra kabel man drar till den utrustning som ska kopplas in.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 38 mins (2005-10-24 12:14:32 GMT)
--------------------------------------------------

"pluskabel med säkring" kan vara bättre, om det är skillnaden mot Daurplus man vill framhäva. Det kan ju också vara "brytarens pluskabel".

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 113
Grading comment
Tack Reino!