KudoZ home » German to Swedish » Electronics / Elect Eng

Wafer-Ebene

Swedish translation: kiselskivenivå


14:05 Nov 9, 2013
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / komponent
German term or phrase: Wafer-Ebene
Engelska wafer har jag uppfattat som en beteckning på en skiva med mängder av likadana IC-kretsar (på ett visst stadium av produktionen), men här bör det betyda något annat. Tyskarna kallar normalt wafer för Halbleiterscheibe, men halvledarskiva fungerar inte heller här. Enligt min mening.

Kontext:
Die hermetische Verkapselung des X und Y Systems auf Wafer-Ebene der Mikrospiegeleinrichtungen führt zu einem dauerhaften Schutz vor Kontamination aller Art
larserik
Sweden
Swedish translation:kiselskivenivå
Explanation:
"wafer level"på engelska, även wafernivå förekommer på svenska
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack Myrwad!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kiselskivenivåmyrwad
3kiselskiva
Alvanger
3waferyta
Sven Petersson


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
waferyta


Explanation:
See: ELEKTRONIK I NORDEN 19/2006

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 107

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kiselskiva


Explanation:
Borde kunna fungera i detta sammanhang


    Reference: http://cstjanster.idg.se/sprakwebben/ord.asp?ord=wafer
Alvanger
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kiselskivenivå


Explanation:
"wafer level"på engelska, även wafernivå förekommer på svenska


    Reference: http://techtransfer.ima.kit.edu/ResearchToBusiness/index.php...
    Reference: http://www.etn.se/index.php?option=com_content&view=article&...
myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 336
Grading comment
Tack Myrwad!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman
6 hrs
  -> Tack!