KudoZ home » German to Swedish » Electronics / Elect Eng

Einzelraumregelung

Swedish translation: rumsreglering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einzelraumregelung
Swedish translation:rumsreglering
Entered by: tauvon

17:48 Mar 28, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / Termostat
German term or phrase: Einzelraumregelung
Vad är den korrekta svenska benämningen på detta?
Raumtemperaturregler für Einzelraumregelung
tauvon
Sweden
rumsreglering
Explanation:
Det ligger implicit i begreppet att det gäller separata rum. Googling ger 302 träffar.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Det verkar som du skriver vara ett hyfsat vedertaget begrepp. Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5styrning för enskilda rum
Mats Wiman
4 +1rumsregleringmyrwad
2 +1reglering för ett utrymmeReino Havbrandt


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
styrning för enskilda rum


Explanation:
eller 'termostat för enstaka/enskilda rum'

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 48

7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
reglering för ett utrymme


Explanation:
är det väl?
Reglering av rumstemperaturen i varje rum kan det ju också vara.

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson
10 mins

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rumsreglering


Explanation:
Det ligger implicit i begreppet att det gäller separata rum. Googling ger 302 träffar.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 336
Grading comment
Det verkar som du skriver vara ett hyfsat vedertaget begrepp. Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asptech: korrekt, fast jag skulle vilja precisera det till "rumstermostatreglering"
1 hr
  -> Tack