KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Tränkeanlage

Swedish translation: vattensystem, vattenanläggning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Tränkeanlage
Swedish translation:vattensystem, vattenanläggning
Entered by: Erik Hansson

11:56 Aug 14, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / djurtransporter
German term or phrase: Tränkeanlage
Det handlar om transport av grisar och boskap. En Tränkeanlage är ett slags "dricksanordning" som djuren kan gå till under transport, dvs. dricksho med vatten samt någon typ av mekanik för dosering av vatten. Det bästa jag hittade på nätet var "vattenbehållare", men jag tycker att det är för oprecist, eftersom det handlar om en anläggning och inte enbart en behållare med vatten. Har någon ett bra förslag? Tack.
Erik Hansson
Germany
vattensystem
Explanation:
z.B.
Selected response from:

Stefanie Busam Golay
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1vattenkopp
Klas Törnquist
3vattensystem
Stefanie Busam Golay


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vattensystem


Explanation:
z.B.


    Reference: http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!...
Stefanie Busam Golay
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 38
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lena Samuelsson: Det här är säkert inte heller fel, men det är mer allmänt, övergripande hållet
37 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
vattenkopp


Explanation:
...kanske inte stämmer med "Anlage", men...
En dryckesanordning för kossor. När de sticker i mulen i koppen kommer de åt en liten platta, varvid vatten rinner ned i koppen.


    Reference: http://www.delaval.se/Products/Feeding/Water/C20/default.htm
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Det verkar som detta är den exakta beteckningen på systemet även under transport. Se denna länk till Sveriges veterinärförbund: http://www.svf.se/Förbundet/Remissvar/Förslag till förordnin...
27 mins
  -> Tackar!