KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Gewerbepack

Swedish translation: storpack; gruppack/industripack


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gewerbepack
Swedish translation:storpack; gruppack/industripack
Entered by: Staffan Wiman

07:55 Nov 20, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Verktygskatalog
German term or phrase: Gewerbepack
PREISVORTEIL GEWERBEPACK
Är tryckt med stora bokstäver över presentationen.
Är det en verktygssats för ett visst yrkesområde och vad kallar vi det på svenska?
Staffan Wiman
Sweden
storpack
Explanation:
Innehåller 100 st t.ex.
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Kunden (i alla fall byrån) säger att det är en storförpackning, så då får det bli det!)
Tack för hjälpen båda två!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4storpack
Lennart Helgesson
3gruppack/industripack/industriförpackningen
Lena Samuelsson


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
storpack


Explanation:
Innehåller 100 st t.ex.

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 175
Grading comment
Kunden (i alla fall byrån) säger att det är en storförpackning, så då får det bli det!)
Tack för hjälpen båda två!

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gruppack/industripack/industriförpackningen


Explanation:
Det behöver inte nödvändigtvis vara en storförpackning. Det kan handla om sorterade produkter, ett visst sortiment.

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 200