KudoZ home » German to Swedish » Engineering: Industrial

ungültiger Seitenaufruf

Swedish translation: ogiltig sida /aktiverad/


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:ungültiger Seitenaufruf
Swedish translation:ogiltig sida /aktiverad/
Entered by: Staffan Wiman

07:46 Oct 25, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Datatermer
German term or phrase: ungültiger Seitenaufruf
Gammal kudoZ-fråga ty-en ger :
Ungültiger Seitenaufruf = invalid page fault
Kan der vara ogiltig sidhänvisning eller ogiltigt filnamn elle sökväg ?
Staffan Wiman
Sweden
ogiltig sida
Explanation:
eg. 'ogiltig sida aktiverad'
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ogiltig sida
Mats Wiman
3ogiltigt sidfel
Klas Törnquist


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ungültiger Seitenaufruf
ogiltig sida


Explanation:
eg. 'ogiltig sida aktiverad'

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 43
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ungültiger Seitenaufruf
ogiltigt sidfel


Explanation:
...enligt Microsoft Glossaries. Sätter låg nivå eftersom en del MS-översättningar inte är bra.

Klas Törnquist
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20