KudoZ home » German to Swedish » Engineering: Industrial

Kraftangriff

Swedish translation: kraftansättning, kraftverkan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kraftangriff
Swedish translation:kraftansättning, kraftverkan
Entered by: Staffan Wiman

09:42 Dec 30, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Kraftangriff
der Kraftangriff am Hauptschlitten
Ordet kraftangrepp leder mig bara till Nationaldemokraterna !
Överhuvudtaget är det en hel del ord i texterna om de här maskinerna som inte verkar finnas på tyska Google heller (gäller inte just det här ordet).
Staffan Wiman
Sweden
kraftansättning, (huvudslädens) kraftupptagning
Explanation:
Ernst
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen båda två. En sådan där fråga som jag inte hade kunnat avgöra och sedan glömt...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kraftansättning, (huvudslädens) kraftupptagning
Mats Wiman
4kraftverkanReino Havbrandt


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kraftansättning, (huvudslädens) kraftupptagning


Explanation:
Ernst

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 43
Grading comment
Tack för hjälpen båda två. En sådan där fråga som jag inte hade kunnat avgöra och sedan glömt...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson: kraftansättning
13 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kraftverkan


Explanation:
kraftens angreppspunkt eller kraftens riktning, eller kanske båda

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 163