KudoZ home » German to Swedish » Environment & Ecology

wasserrechtlicher Bescheid

Swedish translation: miljödomstolens utslag


07:07 Aug 19, 2010
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology / vattenrening
German term or phrase: wasserrechtlicher Bescheid
Ansökan om bygglov för biologisk vattenreningsanläggning. Personen ifråga får bygglov / tillstånd att driva denna anläggning:

"Die im wasserrechtlichen Bescheid vorgeschriebenen Untersuchungen, Messungen und Ablesungen sind durchzuführen."

Jag uppfattar "wasserrechtlichen Bescheid" som ett slags tillstånd eller intyg som ges av behörig myndighet. Vad säger man i Sverige?
Erik Hansson
Germany
Swedish translation:miljödomstolens utslag
Explanation:
reningsverk prövas av miljödomstol enligt miljöbalken
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4miljödomstolens utslag
Lennart Helgesson
4 -1vattenrättsligt tillstånd
Eva Gustavsson


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
vattenrättsligt tillstånd


Explanation:
... är ett relativt vanligt uttryck på svenska enligt sökning på nätet.

Eva Gustavsson
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lennart Helgesson: vattenrätt hänför sig mer till s.k. vattenverksamhet som dammar, kanaler, dikningar osv.
57 mins

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
miljödomstolens utslag


Explanation:
reningsverk prövas av miljödomstol enligt miljöbalken

Lennart Helgesson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Tack!