KudoZ home » German to Swedish » Finance (general)

Ferienimmobilie

Swedish translation: fritidsfastighet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ferienimmobilie
Swedish translation:fritidsfastighet
Entered by: Mattias Grafström

12:43 Nov 24, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: Ferienimmobilie
Bei Vermittlungen handeln wir mit den von Ihnen vorgegebenen Angaben zu Ihrer Ferienimmobilie/ Ferienimmobilien und stellen den Kontakt zwischen Ihnen und der kaufenden Partei her.
Semesterbostad/fastighet låter inte riktigt rätt men inte heller sommarstuga...någon som har ett förslag?
Mattias Grafström
Sweden
fritidsfastighet
Explanation:
har jag hört ibland. Begreppet används bl.a. av SCB.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack Erik, jag tyckte ditt svar passade bäst här!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fritidsfastighet
Erik Hansson
3 +1Fritidshus, fritidsbostadCecilia Richter Ekholm


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Fritidshus, fritidsbostad


Explanation:
Det kanske passar..:-)

Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarina Lindve: Fritidsbostad skulle jag hålla med om, men annars tänker jag mer på uppställda boställen, typ prefab, mobilt hem
1 day27 mins
  -> Tack för det:-), men immobilie är oftast fast egendom, typ "der Immobilienmarkt"= fastighets-,egendomsmarknaden

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fritidsfastighet


Explanation:
har jag hört ibland. Begreppet används bl.a. av SCB.


    Reference: http://www.scb.se/templates/Publikation____232486.asp
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tack Erik, jag tyckte ditt svar passade bäst här!