KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Stromquellensteuerung

Swedish translation: strömreglering, reglering av strömkällan, regleringen av svetsströmmen från svetstransformatorn


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stromquellensteuerung
Swedish translation:strömreglering, reglering av strömkällan, regleringen av svetsströmmen från svetstransformatorn
Entered by: Staffan Wiman

08:08 Oct 28, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Svetsaggregat
German term or phrase: Stromquellensteuerung
Es besteht auch die Möglichkeit über den Menüpunkt "Job list" an der Stromquellensteuerung M3.40 die
entsprechende Jobnummer nach den Grundparametern zu bestimmen.
Är det styrningen på, från eller ev. av strömkällan? eller finns det ett ord ?
Staffan Wiman
Sweden
strömreglering
Explanation:
k
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen alla tre. Jag kan faktistk inte avgöra vilket svar som är mest rätt, så jag väljer ett på måfå och skriver in alla svaren i gloslistan.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strömregleringReino Havbrandt
3 +1se nedan
Lennart Helgesson
3reglering av strömkällanmyrwad


Discussion entries: 3





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strömreglering


Explanation:
k


    Reference: http://www.lovangersmaskin.se/product_info.php/cPath/67_111_...
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 403
Grading comment
Tack för hjälpen alla tre. Jag kan faktistk inte avgöra vilket svar som är mest rätt, så jag väljer ett på måfå och skriver in alla svaren i gloslistan.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
se nedan


Explanation:
det kan vara regleringen av svetsströmmen från svetstrabnsformatorn ( 0 strömkällan)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-10-28 12:35:12 GMT)
--------------------------------------------------

det ska vara: = strömkällan

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 137

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt
9 mins
  -> Tackar

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reglering av strömkällan


Explanation:
Enligt ref nedan är det inte bara strömmen som regleras vid moderna svetsmetoder, utan även spänningen.


    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:hWp34-_ouooJ:www.uddeho...
myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 819