KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Abschaltdose

Swedish translation: brytenhet, brytskydd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abschaltdose
Swedish translation:brytenhet, brytskydd
Entered by: Staffan Wiman

07:42 Oct 29, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Svetsaggregat
German term or phrase: Abschaltdose
Samma som förra frågan. Avstängningsdosa och andra varianter som jag kan komma på ger inga träffar.
Staffan Wiman
Sweden
brytenhet
Explanation:
Den enhet som bryter matningsspänningen vid kollision. Brytenheten styrs av kollisionsvakten och utgörs i sin enklaste form av en kontaktor.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3brytenhetmyrwad
3brytskyddReino Havbrandt


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brytskydd


Explanation:
Enligt tysk ref 2 verkar det vara en avstängningfunktion.

kollissionsskydd med avstängningsfunktion (brytare)
Har dock bara hittat ett belägg för brytskydd


    Reference: http://www.svelas.nu/papers/60526192615.pdf
    Reference: http://www.hypertherm.com/languages/german/PDF/command_thc.p...
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 403

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brytenhet


Explanation:
Den enhet som bryter matningsspänningen vid kollision. Brytenheten styrs av kollisionsvakten och utgörs i sin enklaste form av en kontaktor.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 819
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!