Klemmlager

Swedish translation: spännlager, lagerklämma

German term or phrase:Klemmlager
Swedish translation:spännlager, lagerklämma
Entered by: Staffan Wiman

10:21 Nov 20, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Magnettrumma
German term or phrase: Klemmlager
Klämlager tycks inte finnas något som heter.
Staffan Wiman
Sweden
spännlager
Explanation:
ska ses som en gissning och inget annat, men hjälper dig kanske fram till rätt svar.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack för hjälpen båda två.
Båda orden bör funka.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3lagerklämma
myrwad
1spännlager
Erik Hansson


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lagerklämma


Explanation:
Har hittat en översättning till engelska, clamp bearing. Tittat man på figurer, är det ju en "klämma" som fungerar som glidlager.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 826

11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
spännlager


Explanation:
ska ses som en gissning och inget annat, men hjälper dig kanske fram till rätt svar.

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 308
Grading comment
Tack för hjälpen båda två.
Båda orden bör funka.